piątek, 27 listopada 2020

Melanie Moreland - Bentley



Trzech młodych mężczyzn spotyka się na uniwersytecie, gdzie rodzi się między nimi przyjaźń na całe życie. Ich przeszłość wpływa na to, jacy są teraz, ale to teraźniejszość kształtuje ich przyszłość.
Co się stanie, jeśli każdy z nich spotka tę jedyną osobę, która jest mu przeznaczona? Czy będą potrafili zwalczyć uczucia i odejść? A może jednak złamią się i poznają słodką agonię, jaką jest miłość?
*
Bentley.
Lider grupy. Spięty, formalny i chłodny. Sztywny i nielubiący zmian, zawsze podążający tą samą ścieżką. Aż do dnia, gdy wpadł na nią. Nie zdawał sobie sprawy, jak bardzo był samotny w świecie interesów. To był świat, w którym czuł się dobrze, wiedział, kiedy i jaką decyzję podjąć. Ale pieniądze nie zapewnią mu pełni szczęścia...
*
Emmy.
Ona wnosi do życia Bentleya spontaniczność i światło. Jej świat różni się całkowicie od jego świata, a mimo to mężczyzna nie potrafi kontrolować pożądania, które ona w nim wzbudza. Nie potrafi też wyjaśnić, że pragnie się nią opiekować, ani wyznać, jak się przy niej czuje. Szczęśliwy. Kochany.
*
Tłem uczucia Emmy i Bentleya są interesy i ogromne pieniądze. A finanse to często niebezpieczeństwo i problemy...

Miałam okazję tylko raz czytać coś spod pióra Melanie Moreland i była to książka "Twoje Zdjęcie". Nie zrobiła ona na mnie jakiegoś ogromnego wrażenia, ale była przyjemna. Problem polega na tym, że po upływie lat tak naprawdę nic już z niej nie pamiętam, bo była to jedna z tych pozycji, o której zapomina się zaraz po odłożeniu na półkę. "Bentleya" tak naprawdę nie miałam zamiaru czytać, bo niezbyt mnie opis zachęcił. Ale przeczytałam wiele bardzo pozytywnych opinii i koniec końców stwierdziłam, że może jednak warto spróbować. Nie ma co ukrywać, nie jest to najlepsza książka wszechczasów. W rzeczywistości powieliło się wiele problemów, jakie miałam podczas czytania "Twojego Zdjęcia", ale czy była to zła książka? Nie, czytało się ją przyjemnie i szybko. Historia była interesująca, a romans uroczy. Niestety, nie wyróżnia się ona za bardzo wśród setek innych książek.

Bentley to mężczyzna, dla którego najważniejsza jest praca. Ludzie mają go za bogatego sztywniaka i może mają rację - zdecydowanie nie lubi się angażować w relacje z innymi, a praca zwyczajnie sprawia mu przyjemność. Jednak kiedy poznaje Emmy, wszystko się zmienia. Wpada na nią w kawiarni i od razu urzeka go jej poczucie humoru, cięty język i uroda. Wystarczy jedno spotkanie, aby dziewczyna zawróciła mu w głowie. Bentley wbrew sobie i swoim zwyczajom pragnie poznać ją bliżej. Jednak już wkrótce pojawiają się pierwsze problemy w raju, gdy okazuje się, że Bentley pada ofiarą pogróżek ze strony niemożliwego do namierzenia przeciwnika w walce o drogocenną ziemię. Jego praca w finansach niesie za sobą pewne niebezpieczeństwo, a Bentley nie może pozwolić na to, aby we wszystko zamieszana została Emmy. Zależy mu tylko na tym, aby czuła się tak, jak ona sprawia, że przy niej się czuje - kochana i bezpieczna. Ale czy uda mu się tego dokonać, zanim nie będzie za późno?

Początek tej książki tak naprawdę nie porywa niczym szczególnym, nietrudno jednak paść urokom relacji Bentley'a i Emmy. Są ludźmi z kompletnie różnych światów. On jest ciężko pracującym miliarderem, współwłaścicielem firmy nieruchomościowej, którą prowadzi z dwójką najlepszych przyjaciół, Aidenem oraz Maddoxem. Ona jest początkującą studentką, tak naprawdę ledwo wiążącą koniec z końcem. Chociaż na pierwszy rzut oka ich związek nie miałby szansy bytu, bo w tak wielu aspektach się różnią, łączy ich natychmiastowe uczucie i przywiązanie. Nie sposób się nie uśmiechnąć, gdy czytamy o tym pierwszym spojrzeniu, pierwszym dotyku, pierwszym pocałunku. I na początku, nawet pomimo tego, że wszystko rozwinęło się bardzo szybko, polubiłam tę dwójkę i im kibicowałam.

Fabuła zaczęła się w pewnym momencie trochę ciągnąć, bo autorka skupiła się głównie na rozwoju relacji między bohaterami, ale przy tym poznajemy też trochę więcej szczegółów o tym kim oboje są. Bardzo ich polubiłam, zarówno Bentleya, jak i Emmy. Może czasami pewne momenty były zbyt przesłodzone i trochę nienaturalne, ale na to da się przymknąć oko. Niestety, im dalej brnęłam w książkę, tym większe rozczarowanie czułam tym, że wątek Bentleya dostającego pogróżki od kogoś nieznajomego został tak bardzo zepchnięty na bok. Oczekiwałam jakiejś akcji w tle, może kilku nieprzyjemnych niespodzianek, ale zdaje się, że autorka zapomniała o tym aż do ostatnich rozdziałów, gdzie wszystko zostało rozwiązane trochę za szybko. Doceniam jednak tę nutkę tajemniczości, cały ten wątek sprawił, że w trakcie czytania cały czas miałam gdzieś z tyłu głowy dziesiątki pytań. Nie trzeba zbyt wiele wysiłku, aby odgadnąć sedno tego wątku, ale napięcie było utrzymane, szkoda tylko, że dopiero pod koniec.

Muszę tutaj także wspomnieć o wielu drugoplanowych bohaterach, bo jestem absolutnie zakochana w Aidenie, prywatnym ochroniarzu Bentley'a, a także jego najlepszym przyjacielu. Może nie powinnam się przyznawać, ale zainteresował mnie on nawet bardziej niż nasz główny bohater. Jego chłodne nastawienie do związków, a nawet powiedziałabym, że awersja, a także słabość do przyjaciółki Emmy, mogą być materiałem na bardzo dobrą książkę. Jego historia czeka już na mojej półce, więc z pewnością po nią niedługo sięgnę. Maddox również przewija się nam w tle i dostaje swoje pięć minut. Wielu z tych bohaterów może mieć dużo do powiedzenia, więc mogę tylko mieć nadzieję, że z każdą kolejną częścią ta seria będzie tylko lepsza.

"Bentley" to dość prosta książka, połączenie uroczego i pikantnego romansu z nutką kryminalnego wątku, która na pewno umili czas niejednej osobie. Fabuła może i nie jest jakoś szczególnie oryginalna, książka raczej nie zapadnie też w pamięci na dłużej, ale nawet pomimo tego, mi czytało się ją bardzo lekko i nie mogę powiedzieć, że się źle bawiłam. Ten świat mnie wciągnął i ciekawa jestem historii dalszych bohaterów. Cóż mogę więcej powiedzieć? Może i nie było szału, ale polecam ją tym, którzy mają ochotę na coś słodkiego i niewymagającego. Ta historia nada się idealnie na cichy, relaksujący wieczór.
Melanie Moreland - autorka bestsellerów New York Timesa i USA Today. Wiedzie szczęśliwe życie w spokojnej dzielnicy Ontario z ukochanym mężem i kotką Amber. Jest uzależniona od kawy. Wszystko, co wiąże się z komputerami i technologią, stanowi dla niej wyzwanie. Uwielbia piec, gotować i testować nowe przepisy. Lubi podróżować, ale uważa, że powrót do domu jest najlepszą częścią każdej podróży.


Tytuł: Bentley
Autor: Melanie Moreland
Seria: Prywatne Imperium. Tom 1
Data premiery: 8 września 2020
Liczba stron: 320
Wydawnictwo: Editio.red
Ocena: 6/10

Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Editio.Red! :)









Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia