poniedziałek, 13 kwietnia 2020

Jennifer L. Armentrout - Elixir



Aiden St. Delphi gotów jest zrobić wszystko, by ocalić Alex. Nawet jeśli oznacza to zrobienie jednej rzeczy, której nigdy sobie nie wybaczy. Nawet jeśli oznacza to wypowiedzenie wojny bogom.


Po przeczytaniu czwartego tomu serii Covenant, "Moc Apoliona", miałam taką depresję, że nie miałam ochoty zabierać się za żadną inną książkę. Niestety na ostatni tom trzeba będzie jeszcze trochę poczekać, ale za to podczas przeglądania Goodreads wpadłam na informację o niedługiej nowelce "Elixir", napisanej oczami Aidena i będącej dopełnieniem czwartego tomu. Więc oczywiście musiałam się za nią zabrać i przeczytałam ją w ciągu godziny.

"Elixir" to nowelka, która opowiada historię z samego początku "Mocy Apoliona", dlatego nie zalecam jej czytania, jeśli nie zapoznaliście się jeszcze z tym tomem. Dzieje się tuż po Przebudzeniu Alex, kiedy to zostaje połączona z Sethem, a jej bliscy muszą zrobić wszystko, aby utrzymać ich z daleka od siebie. Obserwowanie takiej Alex było niesamowicie bolesnym doświadczeniem, bo dziewczyna z wielu powodów nie była sobą. Opryskliwa, żądna mordu, gotowa zabić, aby połączyć się z drugim apolionem, zupełnie niczym nie przypominała tej Alex sprzed Przebudzenia. To jedynie Aiden nie tracił wiary, że uda jej się to połączenie przerwać i do niego wróci. Nawet pomimo tego, że wbijała mu nóż w plecy za każdym razem. Wiemy, że w tym czasie działo się wiele rzeczy, o których Alex nie miała pojęcia, albo których nie była świadoma. I Jennifer L. Armentrout dała nam szansę się z nimi zapoznać dzięki perspektywie Aidena.

Miłość jest taka szalona i lekkomyślna. Nie może być zaplanowana, ani narzucona. Nie może być kontrolowana. Nie może istnieć w zgodzie z Przeznaczeniem, ani nie może wystąpić przeciwko niemu. Miłość to jedyna rzecz silniejsza niż przeznaczenie.

Alex zawsze najmocniej obawiała się dwóch rzeczy - zatracenia siebie w więzi z Sethem oraz poddania się działania Eliksiru, który pozbywa jej wszelkiej mocy i siły. Obydwie rzeczy się niestety wydarzyły i Aiden zmierza się z ogromnym poczuciem winy, że nie mógł jej przed tym uchronić i podejmował decyzje, które zrobiły z niej kukłę, a nie człowieka. Kiedy w "Mocy Apoliona" autorka wspominała o niektórych rzeczach, jakie się zdarzyły, nie spodziewałam się, że było aż tak źle. A dopiero oczami Aidena poznaliśmy wszystkie okropne szczegóły, wszystko co działo się z Alex, gdy poddali ją działaniu Elixiru, a czego nie pamięta. Uważam, że naprawdę warto się z tą nowelką zapoznać właśnie dlatego, że zdradza o wiele więcej, niż dowiadujemy się w tomie czwartym.

Jako, że uwielbiam postać Aidena i z wielką łatwością stał się on jednym z moich ulubionych męskich postaci książkowych, dostanie szansy przeczytania czegoś z jego perspektywy to coś, o czym marzyłam. Szansa na bezpośrednie zajrzenie do jego myśli, uczuć, emocji sprawiła, że pokochałam go jeszcze mocniej, a nie sądziłam, że będzie to możliwe. Właśnie dzięki tej nowelce uderzyło we mnie jak silna jest jego miłość do Alex i jak wiele jest w stanie dla niej przeżyć, jeśli oznaczałoby to, że będzie bezpieczna. Ta Alex to nie ta sama dziewczyna, którą kocha, a jednak ani razu nie poddaje się, by ją stamtąd wydostać. Wierzy, że gdzieś tam w głębi nadal jest i musi być coś, co zerwie jej więź z Sethem i do niego wróci. Aiden wielokrotnie udowadnia, że nie podda się tak łatwo i nie przestanie w nią wierzyć. Uwielbiam też to, że dostaliśmy kilka dodatkowych fragmentów, jak chociażby jego wspomnienie pierwszego razu, gdy ją zobaczył, o czym dotychczas nie wiedzieliśmy. Te wszystkie małe dodatki rozczuliły mi serducho. A siła jego uczucia udowodniła, że Alex jest jego priorytetem i gotów jest poświęcić dla niej wszystko.

Spaliłbym cały świat, jeśli oznaczałoby to, że Alex będzie bezpieczna.

"Elixir" to krótki dodatek, a jednak uważam, że każdy fan serii powinien się z nim zapoznać. Niestety niedostępny jest w polskim języku, ale mam nadzieję, że wydawnictwo kiedyś postanowi tę nowelkę wydać. Jest dużo emocji, dużo akcji, a przede wszystkim dużo Aidena i Alex, którzy walczą o swoją miłość nawet w najtrudniejszym momencie. Interesujące było zobaczyć te małe przebłyski miłości Alex do Aidena nawet, gdy nie była sobą. Ale to nie wszystko, dzieje się tu wiele rzeczy ważnych dla fabuły, pojawiają się bogowie i wyjaśnia się wiele rzeczy, które w "Mocy Apoliona" są tylko ledwo muśnięte. Polecam mocno!



JENNIFER L. ARMENTROUT - Bestsellerowa autorka New York Timesa i USA Today.  Jennifer pochodzi z Zachodniej Virginii i tam też mieszka do tej pory z mężem i psami. Urodziła się 11 czerwca 1980 roku. Autorka twierdzi, iż pisze przez 8 godzin niemal każdego dnia. Jeśli tego nie robi, swój czas spędza czytając, ćwicząc, oglądając filmy zombie i udając, że pisze.
W 2011 roku w Stanach Zjednoczonych jej książki sprzedały się w nakładzie ponad miliona egzemplarzy, dostały się do finałów Goodreads Choice Awards, w 2017 roku wygrały w plebiscycie romansów RITA, a także były nominowane do wielu innych nagród. 


Tytuł: Elixir
Autor: Jennifer L. Armentrout
Język: angielski
Seria: Covenant. Tom 3.5
Data premiery: 27 listopada 2012
Liczba stron: 74
Ocena: 10/10



6 komentarzy:

  1. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp +2348104102662. I rozwiąż swój problem jak ja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłość jest zawsze piękna, kiedy jesteś z prawdziwą osobą, tobą i prawdziwym kochankiem. Jestem Mayruris Camplelo Mój chłopak zerwał ze mną i byłem samotny, więc został skierowany do bardzo miły i wielki czar caster dr ADELEKE, który pomógł mi przywrócić mój kochanek do mnie i poprosił mnie o 340 euro za przedmioty potrzebne do zaklęcia i dziś jestem z nim teraz i jesteśmy szczęśliwi razem. Jestem bardzo wdzięczny za to, co zrobiłeś dla mnie Dr ADELEKE możesz wysłać mu e-mail aoba5019@gmail.com lub Whatsapp mnie przez +27740386124 

      Usuń
  2. Dzień dobry Nazywam się Mike Mougar jestem tutaj, aby podzielić się wielkim świadectwem mojego życia byłem leczyć z HIV przez lekarza Nazwa DR ADELEKE i zostały HIV dodatnie dla 5 lat widziałem lekarza E-mail w Internecie, więc skontaktować się z nim i wyjaśnić mu i śledzić instrukcje oto 6 dni później po zażyciu leku poszedłem na tekst HIV ku mojemu zaskoczeniu to negatywne mojej rodziny lekarz był zaskoczony mój mąż, który mnie porzucił był zaskoczony mój brat, jeśli nie, że jesteś pozytywny proszę doradzię, aby skontaktować się z nim teraz i zobaczyć dla siebie jego e-mail jest ( aoba5019gmail.com ), a także można skontaktować się z nim na WhatsApp +27740386124 

    OdpowiedzUsuń
  3. Miłość jest zawsze piękna, kiedy jesteś z prawdziwą osobą, tobą i prawdziwym kochankiem. Jestem Mayruris Camplelo Mój chłopak zerwał ze mną i byłem samotny, więc został skierowany do bardzo miły i wielki czar caster dr ADELEKE, który pomógł mi przywrócić mój kochanek do mnie i poprosił mnie o 340 euro za przedmioty potrzebne do zaklęcia i dziś jestem z nim teraz i jesteśmy szczęśliwi razem. Jestem bardzo wdzięczny za to, co zrobiłeś dla mnie Dr ADELEKE możesz wysłać mu e-mail aoba5019@gmail.com lub Whatsapp mnie przez +27740386124 

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna strona, zobacz również urokmilosny24.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy wie Pani, na kiedy mniej więcej planowana jest polska premiera ostatniego tomu serii Convenant?

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia