środa, 24 kwietnia 2024

Katherine Center - Będę twoim bodyguardem




Hannah Brooks przypomina raczej przedszkolankę niż kogoś, kto mógłby zabić cię korkociągiem. Od lat pracuje jako specjalistka od ochrony osobistej i właśnie otrzymała nowe zlecenie: ma chronić gwiazdora filmowego, Jacka Stapletona, przed stalkerką.

Jack Stapleton, ulubieniec paparazzich, przed dwoma laty, po rodzinnej tragedii, porzucił showbiznes i zaszył się na odludziu.

Na rodzinnym ranczu w Teksasie postanawia pomóc w opiece nad ciężko chorą mamą. Jest tylko jeden problem: nie chce, aby rodzina dowiedziała się o stalkerce. Ani o tym, że zatrudnił ochronę. Dlatego Hannah – wbrew własnej woli i mimo licznych złych przeczuć – musi udawać jego dziewczynę.

Czy to się uda? Wygląda na to, że Hannah stanęła właśnie przed najtrudniejszym życiowym zadaniem.


Mam dla was idealną książkę, jeśli macie ochotę na komedię romantyczną, przy której nie trzeba się zbyt wysilać, a która was rozbawi i rozluźni. Długo się do niej zbierałam, bo czekała w kolejce na przeczytanie już jakoś od roku, ale wybrałam ją w idealnym momencie, bo chociaż nie jest to jakaś wyjątkowa lektura, to można ją spokojnie przeczytać w jeden wieczór. Przyznaję jednak, że biorąc pod uwagę jak swego czasu było o niej głośno na zagranicznym booktoku, oczekiwałam czegoś bardziej odkrywczego i zapadającego w pamięci - tymczasem ja określiłabym ją bardziej jako taki przerywnik od poważniejszych lektur.

Z pewnością niejedna osoba skusi się opisem i motywami tej książki, bo fabuła jest naprawdę obiecująca. Bohaterka książki, Hannah Brooks, zostaje rzucona przez swojego chłopaka dzień po pogrzebie swojej matki i pragnie jedynie móc uciec z daleka od miasta, w którym nie może się ukryć. Jest specjalistką od ochrony osobistej i kiedy jej szef ogłasza szansę na stanowisko w Londynie, postanawia zrobić wszystko, aby je zdobyć, nawet walczyć o nie ze swoim byłym. To nie będzie jednak łatwe, bo już pierwszym jej zadaniem okazuje się być ochrona wielkiego gwiazdora Hollywood, Jacka Stapletona, który wychodzi ze swojego ukrycia po dwóch latach unikania medialnego zainteresowania. Ale to nie tu jest problem - jest nim to, że Jack nie chce, aby ktokolwiek z jego rodziny dowiedział się o tym, że potrzebuje ochrony, więc prosi Hannah o udawanie jego dziewczyny. W ten sposób kobieta porzuca swój ulubiony garnitur, zakłada kowbojki i przenosi się na ranczo w Teksasie. Hannah jest przyzwyczajona do przybierania różnych postaci dla ochrony klientów, ale czy da radę udawać zakochaną w gwiazdorze?

Fabuła tej książki to, szczerze mówiąc, mój idealny przepis na komedię romantyczną - udawany związek między gwiazdorem i jego osobistą ochroniarką, wiejskie klimaty, ranczo, motyw rodziny, a wszystko to napisane lekkim i błyskotliwym piórem autorki. Przez książkę się leci tak szybciutko, że nim się obejrzycie, a już będziecie przewracać ostatnią stronę. I chociaż z jednej strony uważam to za plus, to z drugiej ja jestem czytelniczką, która woli bardziej rozwinięte historie, a tutaj niestety tego mi zabrakło, co przekłada się na to, że nie będzie to książka, o której będę długo pamiętać.

Zacznijmy przede wszystkim od tego, że Katherine Center posługuje się bardzo specyficznym stylem pisania, który osobiście bardziej kojarzę z filmowymi komediami romantycznymi, aniżeli książkowymi - mam tu na myśli to, że bohaterka książki opowiadając tę historię cały czas zwraca się do czytelnika, jakby siedział tuż obok niej, gdy streszcza mu swoje życie. Nie jest to oczywiście nic złego, ale mnie to trochę rozpraszało i wybijało z rytmu, bo cały czas byłam świadoma tego, że czytam czyjąś historię i nie mogłam się w nią w pełni zaangażować.

Autorka też tak naprawdę jedynie lekko dotyka poważniejszych wątków, przez co ani Jack, ani Hannah, nie wyróżniają się jakoś niczym szczególnym wśród reszty bohaterów tego gatunku. Więcej dowiedziałam się o historii rodziny Jacka i tragedii, jaka ich dotknęła, aniżeli o jego osobowości. Nie pomaga tu też to, że autorka zdecydowanie preferuje dialogi ponad opisy, więc nie mamy zbyt wiele wglądu w jego odczucia i myśli. Ale mimo to bardzo tę dwójkę polubiłam - są sympatycznymi postaciami, tym bardziej, że Jack wcale nie jest typowym, aroganckim gwiazdorem, jakiego można by się spodziewać. Nikt nie wie, dlaczego tak naprawdę zniknął ze świata Hollywood, ani że jego mama zmaga się z chorobą. Wraca na rodzinne ranczo, chociaż jest mu z tym ciężko i czasami chce się go po prostu przytulić.

Chociaż historia jego i Hannah nie jest moją ulubioną historią miłosną na świecie, to bardzo ich polubiłam, bo ta dwójka wyraźnie miała na siebie ogromny wpływ. Coś, co miało być jedynie niewinną współpracą, pomogło im pogodzić się z wieloma rzeczami w ich życiu. On podarował jej bezpieczną przystań po zdradzie osób, które miały ją kochać i smak prawdziwej rodziny, której nigdy nie miała. Chyba właśnie najbardziej chwyciło mnie za serce to skryte pragnienie Hannah posiadania czegoś, co ją ugruntuje i zapewni stabilność oraz ochronę po tak długim uciekaniu przed prawdziwymi uczuciami. Natomiast dla Jacka Hannah była jak powiew świeżego powietrza po duszeniu się wśród fałszywych ludzi i fałszywych obietnic - osobą, przy której mógł się prawdziwie śmiać i otworzyć.

Naprawdę świetnie się z nimi bawiłam, dużo się śmiałam i ogromnie pokochałam ten klimat, ale jednocześnie bardzo żałuję, że nie jest to dłuższa i trochę bardziej rozbudowana książka, bo jednak zabrakło w niej tego czegoś, dzięki czemu bym ją pokochała. Nie zrobiła na mnie aż tak wielkiego wrażenia, jakiego się spodziewałam - po prostu była przyjemną, lekką lekturą, ale nic więcej. Nie jest to koniecznie coś złego, ale raczej nie poleciłabym jej osobom, które oczekują od książek czegoś więcej. Za to jeśli macie ochotę na szybki rom-com ze sympatycznymi bohaterami, to czemu nie?



KATHERINE CENTER to nie tylko autorka kobiecych bestsellerów „New York Timesa” i tekstów dla największych amerykańskich magazynów (m.in. „Vanity Fair”). To także kobieta prowadząca wiele wykładów motywacyjnych i psychologicznych na największych konferencjach w Stanach Zjednoczonych, w tym m.in. TEDx czy The Trinity University Women and Girls’ Leadership Summit. Jej wykłady to często manifest kobiecości – Center kładzie nacisk na siłę kobiecej empatii i macierzyństwa.


Tytuł: Będę twoim bodyguardem
Autor: Katherine Center
Tytuł w oryginale: The Bodyguard
Data premiery: 28 czerwca 2023
Liczba stron: 352
Wydawnictwo: Muza
Ocena: 7/10



Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia