poniedziałek, 26 lipca 2021

Laura Kneidl & Bianca Iosivoni - Midnight Chronicles. Magia krwi



Odkąd Cain została blood hunterką, chroni mieszkańców Edynburga przed wampirami i innymi mrocznymi kreaturami. Traktuje swoją pracę bardzo poważnie, jest dokładna i zawsze trzyma się zasad. Wszystko to sprawia, że jest zupełnym przeciwieństwem Wardena Prinslo, którego głównym celem jest odnalezienie i unicestwienie zabójcy swojego ojca.

Dawniej Cain i Warden byli przekonani, że nic ich nie rozdzieli, ale nie wszystko można wybaczyć. Teraz nie potrafią sobie wyobrazić, że jeszcze trzy lata temu walczyli ramię w ramię i mieli do siebie bezgraniczne zaufanie.

Powrót Isaaca, króla wampirów, nie pozostawia im jednak wyboru: znów muszą stanąć do walki. Razem. Pojawia się zatem pytanie, czy przypadkiem nie ma dla nich kolejnej szansy?


"Magia Krwi" to drugi tom serii "Midnight Chronicles" napisanej w duecie przez Laurę Kneidl oraz Biancę Iosivoni. Tym razem jednak skupiamy się na innych bohaterach, a mianowicie na Cain i Wardenie, chociaż autorki w tle kontynuują tę samą historię, którą poznaliśmy już wcześniej. Pozostawiliśmy tych bohaterów tuż po ciężkich przeżyciach w Londynie, ale tym razem przenosimy się razem z nimi do Edynburga. Osobiście jednak nie wiem jak czuję się z tym, że przeskakujemy między narracjami w każdej kolejnej części, bo trochę mnie to wybiło z rytmu. Z drugiej strony sam pomysł mi się podoba i fajnie poczytać o innych bohaterach. Niestety miałam wrażenie, że ta część z tego powodu na tym troszeczkę straciła - na pewno nie wciągnęła mnie aż tak bardzo, jak pierwsza. I chociaż nadal bardzo mi się podobała, to historia Roxy i Shawa podobała mi się odrobinkę bardziej.

Wardena wszyscy już dobrze znamy z pierwszego tomu jako drugoplanową postać. Jeśli o Cain chodzi, to zupełnie szczerze nie mogę sobie przypomnieć, czy była ona tam w ogóle wspomniana, bo już trochę czasu minęło odkąd czytałam "Moc Amuletu". Tę dwójkę dzieli bardzo skomplikowana przeszłość - oboje urodzeni w rodzinach hunterów znali się i przyjaźnili odkąd byli dzieciakami. Zawsze trzymali się razem, razem zdali egzaminy na blood hunterów i zostali partnerami. Ich przyjaźń jednak zakończyła się niespodziewanie, gdy w rodzinę Wardena uderzyła tragedia, a Cain zmuszona była podjąć ciężką decyzję, która zaważyła na ich relacji. Trzy lata później po ich dawnej przyjaźni nie ma już śladu. Warden i Cain się nie znoszą, a przez ostatnie lata tak właściwie nie mieli ze sobą kontaktu. Głęboko zakorzenione zranienie i nienawiść nie pozwalają im przeprowadzić ani jednej rozmowy, która nie skończyłaby się kłótnią. Kiedy jednak Warden powraca do Edynburga razem z przyjaciółmi, pragnąc zemsty za swoją rodzinę zmuszony jest do pracy z Cain i wszystkie wspomnienia i uczucia z przeszłości powracają. Teraz oboje muszą się zastanowić, czy trzymanie urazy jest ważniejsze niż przyjaźń, która ich kiedyś dzieliła, czy może czas wybaczyć sobie wszystkie winy i zacząć patrzeć w przyszłość, jako przyjaciele, a może nawet coś więcej.

W tej części romans zdecydowanie zajmuje ważniejszą pozycję niż akcja dziejąca się w tle, w przeciwności do pierwszego tomu. Relacja Cain i Wardena jest na tyle skomplikowana, że emocji na pewno tu nie zabraknie. I to mi się bardzo podobało, bo w przeciągu niecałych 400 stron poznajemy zarówno ich przeszłość, jak i teraźniejszość, obserwujemy jak z przyjaciół zamieniają się w najgorszych wrogów, aby potem znowu zacząć się przyjaźnić, a na koniec rodzi się między nimi coś jeszcze silniejszego. To była świetna historia z wątkiem drugiej szansy, w której nie zabrakło emocji - zarówno bólu, złamanego serca, cierpienia, jak i szczęścia, miłości i nadziei. Nie powiem, bolało mnie to jak bardzo Warden i Cain się od siebie oddalili na przestrzeni lat, ale jednocześnie od samego początku było wiadomo, że to zranienie i ból nie wzięły się znikąd. Pomimo kłótni i złamanych serc cały czas im na sobie zależało i tylko kwestią czasu było, aż znowu los ich popchnie w swoje ramiona. Ja im kibicowałam od samego początku i naprawdę mam nadzieję, że jeszcze ich kiedyś zobaczymy w kolejnych tomach serii.

Natomiast czego mi w tej części zabrakło, to niestety akcji. Dopiero pod koniec zaczęło się dziać, ale wcześniej autorki skupiły się bardziej na rozwoju relacji Cain i Wardena, podczas gdy wszystko to, co tak mnie wciągnęło w "Mocy Amuletu", tak naprawdę zeszło na bardzo, bardzo daleki plan. Z tego też powodu tę część czytało mi się wolniej, bo też akcja nie rozwijała się szybko i niestety nie wciągnęła mnie za bardzo - dopiero pod koniec na jaw zaczęło wychodzić więcej tajemnic i dziać się więcej rzeczy. Poza tym zabrakło mi też głębszego rozwoju postaci Wardena i Cain poza ich związkiem, bo w moim odczuciu nie wyróżniali się oni za bardzo niczym szczególnym. Patrząc na bohaterów tomu pierwszego, którzy sami w sobie są niesamowicie interesujący, było to dość rozczarowujące. Natomiast na ogromny plus jest to, że nadal pojawiają się tutaj dobrze nam już znani bohaterowie z tomu pierwszego, przede wszystkim Roxy i Shaw, bo strasznie się za nimi stęskniłam! I chociaż to książka o Cain i Wardenie, autorki nie zapominają o tym czego dowiedzieliśmy się o nich wcześniej i cały czas rozwijają ich historię. Już nie mogę się doczekać, aż wrócimy do nich w trzecim tomie!

"Magia Krwi" to może nie będzie moja ulubiona część serii, ale koniec końców bardzo się cieszę, że miałam szansę ponownie zanurzyć się w tym świecie i spotkać z tymi bohaterami, których tak polubiłam. Zresztą wcale nie uważam, że to była zła książka, bo pomimo tego, że wolałabym, aby działo się trochę więcej jak na to, że jest to seria fantasy, to i tak rewelacyjnie się na niej bawiłam i nadal uważam, że autorki miały bardzo interesujący pomysł na serię. Strasznie jestem ciekawa jak rozwiną kolejne pary. Trzecia i piąta część będą o Roxy i Shawie, ale czwarta już o Elli i Waynie, natomiast ostatnia o Julesie i Harper - z czego ta para ciekawi mnie chyba najbardziej (poza Roxy i Shawem), biorąc pod uwagę ich początki w tej części. Wierzę, że zrobią z tego coś bardzo ciekawego, więc polecam wam zapoznać się z całą serią!


BIANCA IOSIVONI to niemiecka autorka romansów i powieści fantasy. Zaczęła pisać już w wieku kilkunastu lat. Od zawsze miała głowę pełną pomysłów, a odkąd w pełni poświęciła się pisarstwu, przestała walczyć z ich zalewem. Studiowała nauki społeczne w Hanowerze. W 2017 roku ukazała się powieść jej autorstwa zatytułowana "First Last Look".

LAURA KNEIDL pisze powieści o codziennych wyzwaniach, fantastycznych światach i miłości. Urodziła się w 1990r. w Erlangen. Studiowała zarządzanie biblioteką i informacją w Stuttgarcie. Pracę nad swoją pierwszą powieścią rozpoczęła w 2009 roku. Przez długi czas mieszkała w Szkocji, obecnie w Lipsku, a jej mieszkanie przypomina bibliotekę. Prowadzi konto na Instagramie i lubi rozmawiać ze swoimi czytelnikami.


Tytuł: Magia Krwi
Autor: Bianca Iosivoni & Laura Kneidl
Seria: Midnight Chronicles. Tom 2
Data premiery: 23 czerwca 2021
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 384
Ocena: 8/10

Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Jaguar!

2 komentarze:

  1. Życie może być czasem zabawne, jedna minuta jest przyjemna, a następna jest zupełnie inna. Mój małżonek i ja żyliśmy bardzo pięknym życiem przed niespodziewanym chaosem, życiem bez skaz i nieufności, dopiero gdy mieliśmy problemy z utrzymaniem naszych dzieci, przestał płacić i znalazł przygodę na zewnątrz flirtując ze swoim małżeńskim domem, hojnie obdarzając wszystko, co wycierpieliśmy i za to co pracowaliśmy nad niepotrzebną przyjemnością czułam w sobie tę pustkę nie miałam pojęcia jak pomóc ratować mój związek z nim bo nie wracał do domu, spóźniał się, pił, palił robi różne rzeczy nigdy tego nie robiłem... Ale dzięki człowiekowi, który wniósł radość i stabilność do mojego domu, dr Egwali, człowiek dobrych uczynków, jest taki prawdziwy i uczynny, ponieważ próbowałem i zaufałem... Porozmawiaj z nim o swoich lękach i będziesz zadowolony, że to zrobiłeś. WhatsApp lub Viber +2348122948392 lub e-mailem dregwalispellbinder@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Przy takiej książce nudzić się nie można. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia