sobota, 1 sierpnia 2020

Laura Kneidl - Someone New



Micah jest córką zamożnych prawników i siostrą Adriana, który z powodu swojego homoseksualizmu musiał opuścić rodzinny dom. Dziewczyna nie chce dłużej mieszkać z rodzicami i wyprowadza się. Gdy spotyka nowego sąsiada, nie może uwierzyć własnym oczom: jest nim Julian, chłopak, który kilka tygodni wcześniej stracił przez nią pracę. Micah czuje się fatalnie, w dodatku Julian jest wobec niej zimny i nieprzystępny i nie daje jej szansy na przeprosiny. Zaczyna się fascynować tajemniczą naturą Juliana i chce go poznać bliżej. Odkrywa przy tym, że Julian trzyma na dystans wszystkich ludzi, nie tylko ją. Skrywa tajemnicę z przeszłości, która może na zawsze zmienić sposób, w jaki Micah go postrzega.

Laura Kneidl to jedna z tych autorek, która swoim talentem i umiejętnością wywoływania setek emocji w czytelniku przekonała mnie do swojej twórczości już za pomocą jednej książki. "Jednak Mnie Kochaj" to był mój początek z tą autorką i od tamtej pory postanowiłam sobie sięgać po każdą jej nową książkę, jaka się u nas pojawi. "Someone New" wyczekiwałam już od dłuższego czasu, głównie dlatego, że ta książka cieszy się dużą sławą za granicą i chociaż nie czytałam nawet opisu przed samą lekturą, wiedziałam, że będę zadowolona. I miałam rację, bo książka bardzo szybko stała się jedną z moich ulubionych romansów - a to dlatego, że porusza taką tematykę, z jaką nie spotkałam się jeszcze w żadnej innej książce.

Micah i Julian poznali się na imprezie rodzinnej Micah, gdzie już kilka minut później chłopak został z jej winy zwolniony. Gdy kilka miesięcy później, po kilku sprzeczkach z rodzicami, dziewczyna wyprowadza się z domu rodzinnego, nie może uwierzyć, że jej sąsiadem okazuje się być nie kto inny, jak chłopak z imprezy. Micah jest przekonana, że chłopak jej nienawidzi za to, że stracił przez nią źródło dochodu i pragnie go przeprosić. Julian jednak ewidentnie jej unika, jest wobec niej zimny i zamknięty. Z czasem jednak sytuacja się poprawia i zbliżając się do chłopaka, dziewczyna odkrywa, że skrywa on wiele sekretów, którymi nie chce dzielić się nie tylko z nią, ale też z każdą inną osobą. W międzyczasie Micah poszukuje swojego brata bliźniaka, który miesiące temu został wyrzucony przez rodziców z domu po nakryciu go w łóżku z innym chłopakiem i od tamtej pory nie daje znaku życia. Julian okazuje się być dobrym oparciem i przyjacielem, jednak jego sekrety mogą stanąć na drodze ich wspólnej przyszłości.

Sztuka pozwala nam czuć. Nie możesz jej tworzyć bez serca i nie możesz jej oglądać bez serca. Zawsze będzie coś w tobie wywoływała, jeśli tylko poświęcisz jej czas.

Ta historia zrobiła na mnie największe wrażenie za cudowną reprezentację ludzi LGBTQ+ i napełniła mnie dumą, kiedy wszystko zebrałam do kupy i zdałam sobie sprawę jak wspaniale autorka sobie poradziła tworząc te postacie - zupełnie normalnie, przedstawiając ich jako ludzi żyjących wokół nas, pracujących tak samo mocno, mających podobne problemy, nie będących żadnym wybrykiem natury. Samo posłowie wyjaśnia jak wiele researchu weszło w tworzenie pewnych postaci i ich historii, Laura Kneidl rzeczywiście chciała stworzyć książkę, która da ludziom trochę spokoju i poczucie zrozumienia, i moim zdaniem wyszło jej to rewelacyjnie. Ja czytam bardzo dużo romansów i przez całą moją "karierę" nie spotkałam się z ani jedną książką, która poruszyłaby taką tematykę, więc jestem wniebowzięta i dumna, że autorka zrobiła to jako pierwsza. Mogę mieć tylko nadzieję, że ta książka będzie otworem dla innych autorów, aby poruszać więcej tematów homoseksualizmu, biseksualizmu, transseksualizmu i edukować ludzi na tematy LGBT.

Główni bohaterowie tej książki zostali wykreowani bardzo realistycznie, posiadają swoje wady i zalety, popełniają błędy i nie zawsze zachowują się racjonalnie, ale ja osobiście bardzo sobie to w książkach cenię. Micah wywodzi się z bardzo bogatej rodziny prawników, którzy dużą rolę poświęcają wizerunkowi swojej rodziny i firmy, żyją według sztywnych zasad i to głównie przez nie pomiędzy nimi, a naszą główną bohaterką, dochodzi do wielu spięć. Coś jednak bezpowrotnie się zepsuło, kiedy kilka miesięcy wcześniej wyrzucili z domu Adriana, brata Micah, po odkryciu, że jest homoseksualistą. Ich wyraźna homofobia i nienawiść do własnego syna rozwścieczyła Micah, dlatego nigdy nie przestała go szukać. Aby wrócił do domu stara się być dobrą córką, przyszłą spadkobierczynią firmy prawniczej, dlatego też między innymi wybiera się na studia prawnicze, które jej w ogóle nie interesują. Jej marzenie o studiowaniu sztuki schodzi na bok, jeśli tylko miałoby to w przyszłości naprawić jej rodzinę.

Julian spojrzał na mnie z boku, a jego dłoń przeniosła się z bioder na moją talię, tak jakby chciał bez słów powiedzieć: Nie bój się. Trzymam cię i jestem po twojej stronie. Zawsze.

Natomiast Julian to zamknięty w sobie chłopak, który studiuje architekturę i łączy z tym kilka prac, aby zapewnić sobie utrzymanie. Jego stosunki rodzinne nie są w żadnym stopniu dobre, skrywa wiele sekretów i nie lubi o sobie rozmawiać. Kiedy jednak poznajemy go bliżej, odkrywamy jak cudownym człowiekiem jest i jak ogromne ma serce. Staje się bardzo dobrym przyjacielem Micah, który jest wobec niej lojalny i pomocny. Powoli zaczyna się między nimi rozwijać uczucie i przywiązanie, i poznajemy go z tej wrażliwszej strony. Jego historia łamie serce i wzbudza niewiarygodną dumę, dlatego wiem, że jest to bohater, o którym nigdy nie zapomnę i do którego będę w przyszłości wielokrotnie wracać.

Wyjątkowa jest także relacja między Micah i Julianem, która rozwija się powoli i stopniowo, ale to ich natychmiastowe przywiązanie sprawia, że ich historia jest tak dobra. Niełatwo znaleźć na świecie osobę, z którą od razu wszystko klika i która jest twoją bratnią duszą, a mam trochę wrażenie, że Micah i Julian są dla siebie właśnie takimi osobami. Zaczynamy od przyjaźni i trochę takiego krążenia wokół siebie, a z każdą kolejną stroną ich relacja stawała się silniejsza i poważniejsza. Warto też wspomnieć, że autorka bardzo dużą uwagę poświęca bohaterom drugoplanowym, o których życiu cały czas czytamy. Dowiadujemy się chociażby trochę o najlepszej przyjaciółce Micah, która w młodym wieku zaszła w ciążę i teraz próbuje połączyć szkołę, związek na odległość i wychowywanie dziecka. Śledzimy także rozwijające się uczucie między współlokatorami Juliana, Cassie i Aurim, o których jest druga część serii, "Someone Else". A nawet postać Adriana, brata Micah, ma tutaj ogromną rolę i jest symbolem ciężkiej walki niejednej osoby LGBT, która walczy o to, aby mieć swoje miejsce w tym szarym, smutnym świecie. Mamy też niespodziankę w postaci dobrze znanego nam już bohatera z książki "Jednak mnie kochaj"! I każda z tych postaci wnosi do książki wiele emocji, wiele uczucia i sprawia, że "Someone New" to naprawdę bardzo dobra książka.

Każdy może odnieść sukces. Chrzanić płeć. Chrzanić seksualność.

Kiedy pierwszy raz wzięłam tę książkę w rękę, trochę się zdziwiłam, że jest z niej taka cegiełka. Niemalże pięćset stron to niemało i obawiałam się o czym takim można pisać, żeby czytelnika nie zanudzić. Okazało się, że "Someone New" to książka przekazująca wiele wartości, poruszająca wiele ważnych tematów, o których wręcz trzeba mówić i edukować innych, opowiadająca historię wielu zwykłych bohaterów, z którymi utożsamić się może niejedna osoba i których na pewno pokochacie (jeśli już tego nie zrobiliście). Ja osobiście uważam, że to jeden z tych tytułów, po który powinien sięgnąć każdy zacięty czytelnik romansów, bo autorka nadaje temu gatunkowi innemu znaczenia i otwiera pewne drzwi, o których jeszcze mówi się i pisze zdecydowanie za mało. Ja "Someone New" polecam całym sercem,


LAURA KNEIDL pisze powieści o codziennych wyzwaniach, fantastycznych światach i miłości. Urodziła się w 1990r. w Erlangen. Studiowała zarządzanie biblioteką i informacją w Stuttgarcie. Pracę nad swoją pierwszą powieścią rozpoczęła w 2009 roku. Przez długi czas mieszkała w Szkocji, obecnie w Lipsku, a jej mieszkanie przypomina bibliotekę. Prowadzi konto na Instagramie i lubi rozmawiać ze swoimi czytelnikami.


Tytuł: Someone New
Autor: Laura Kneidl
Tytuł w oryginale: Someone New
Seria: Someone. Tom 1
Data premiery: 17 czerwca 2020
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 480
Ocena: 10/10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu Jaguar!


3 komentarze:

  1. Nie czytałam książek tej autorki, ale zapisuję powyższy tytuł, ponieważ brzmi ciekawie ;)

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie również to fenomenalna książka. Dobrze się przy niej bawiłam i czekam na kolejne tomy <3

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia