środa, 19 kwietnia 2023

Abby Jimenez - To nie może się udać



Życie Alexis Montgomery zostaje wywrócone do góry nogami z powodu pewnego zwariowanego zakładu, pysznej kanapki z grillowanym serem i małej kózki w piżamce.

A tak naprawdę z powodu Daniela Granta, niemożliwie seksownego i wyluzowanego stolarza, młodszego od niej o dziesięć lat i będącego całkowitym przeciwieństwem wielkomiejskiej elegantki, jaką jest Alexis. Wydawałoby się, że wszystko ich dzieli, a jednak chemia między nimi jest niezaprzeczalna.

Bogaci i wpływowi rodzice chcieliby, żeby Alexis zgodnie z rodzinną tradycją została światowej sławy chirurgiem. Ale ona wcale nie pragnie sławy. Wystarcza jej praca lekarki na oddziale urazowym. A każda chwila spędzona z Danielem i społecznością małego miasteczka, w którym on mieszka, uświadamia Alexis, co jest naprawdę ważne w życiu.

Jeśli jednak ich związek stanie się czymś więcej niż przelotnym romansem, młoda lekarka będzie musiała odrzucić rodzinne dziedzictwo. Alexis uważa za niemożliwe wprowadzenie Daniela do swojego świata, ale też nie potrafi wyrzec się szczęścia, które on jej daje. Czy mimo tylu różnic uda im się stworzyć trwały związek?






Czytałam już inne powieści Abby Jimenez, które pokochałam, ale jej najnowsza książka mnie po prostu urzekła na zupełnie innym poziomie i nigdy nie chciałam jej kończyć. Naprawdę rzadko mi się zdarza, że po przekręceniu ostatniej strony mam ochotę zacząć czytać książkę od nowa, ale dokładnie tak poczułam się po lekturze "To nie może się udać". To była niezapomniana, przepiękna i urzekająca lektura - powiedziałabym nawet, że magiczna. Są takie książki, które poruszają te struny w twoim sercu, o których istnieniu nie masz nawet pojęcia i ja dokładnie tak się czułam, poznając historię Daniela i Alexis.

Co się stanie, gdy zderzą się ze sobą dwa zupełnie różne od siebie światy? Alexis Montgomery, wywodząca się z bogatej i szanowanej rodziny lekarzy kobieta, już od urodzenia miała zaplanowane całe życie. Pójść w ślady rodziców i pracować w ich rodzinnym szpitalu jako światowej klasy chirurg oraz wyjść za szanowanego mężczyznę. Ten plan szlag trafia, gdy kończy toksyczny związek z facetem, z którym była od lat (co niestety nie podoba się jej rodzinie, ani jej znajomym), a jej własny brat ucieka z nową panną młodą na drugi koniec świata i to na nią spada ciężar utrzymania dziedzictwa. Jej życie tym bardziej się komplikuje, gdy wracając z rodzinnego wydarzenia trafia do małego miasteczka, gdzie spotyka młodszego od siebie o dziesięć lat Daniela Granta. Wystarczy jeden zakład, ciepło małego miasteczka, tak innego od elegancji, do której kobieta jest przyzwyczajona, mała kózka w piżamce i wspólna noc z niezwykle atrakcyjnym stolarzem, aby jej życie stanęło na głowie - bo chociaż wie, że powinna wrócić do swojego życia i postępować według woli swojej rodziny, przyłapuje się na tym, że powraca do Wakan po raz kolejny i coraz bardziej zakochuje się w Danielu, z którym nie może mieć żadnej przyszłości.

Historia Alexis i Daniela to klasyczna przypowieść o ludziach z dwóch różnych światów. Ona, trzydziestokilkuletnia lekarka z dużego miasta, wychowana w prestiżu i elegancji, na której barkach ciąży waga jej rodzinnego dziedzictwa. On, dziesięć lat młodszy stolarz z małego miasteczka, który ciężko pracuje, aby wykupić swój rodzinny dom. Dzieli ich nie tylko odległość, ale i status oraz wiek, co niemalże od razu skreśla jakikolwiek związek między nimi. A jednak wystarczy jedno spotkanie, które potem prowadzi do kolejnych, aby wybuchła między nimi ogromna chemia, namiętność, a w końcu także miłość, która trafia się raz na milion i zrezygnowanie z siebie staje się coraz trudniejsze.

Kiedy myślę o prawdziwej miłości, myślę właśnie o takim uczuciu, które połączyło Alexis i Daniela - uzdrawiającym, podnoszącym na duchu, uskrzydlającym i trzymającym na powierzchni. Chociaż dzieli ich wszystko, stają się dla siebie bezpieczną przystanią, tą osobą, do której uciekają, gdy wszystko inne ich przytłacza. To dzięki sobie uczą się, co w życiu przynosi im największe szczęście i odkrywają, jak walczyć o to, co jest dla nich ważne. Każda ich wspólna scena, każdy uśmiech, pocałunek, rozmowa, dotyk, rozczulały moje serce. A to, co ich rozdzielało, łamało je na kawałeczki.

Chociaż jest to podnosząca na duchu powieść, która wywołuje szeroki uśmiech na twarzy i budzi całe stado motylków w żołądku, to muszę też przyznać, że uroniłam na niej parę łez. Bohaterowie szybko przekonują się, że nic, co w życiu jest dobre, nie przychodzi z łatwością i muszą naprawdę zawalczyć o ten związek, gdy wszystko zdaje się działać przeciwko nim. Czytając tę książkę zdążyłam się tak bardzo przywiązać do tych bohaterów, że nienawidziłam widząc ich nieszczęśliwych i cierpiałam razem z nimi.

Pokochałam nieustraszoną i silną Alexis, która nauczyła się stawiać siebie na pierwszym miejscu w obliczu osób, który obdzierali ją ze szczęścia i pewności siebie. I absolutnie przepadłam dla Daniela, który błyskawicznie stał się moim nowym książkowym ulubieńcem - kocham jego prostotę, niewinność, dobre serce. Mam już tak dość schematycznych męskich bohaterów, którzy charakteryzują się arogancją, pewnością siebie i powodzeniem u kobiet, że ta naturalność, młodość i czysta dobroć Daniela to był taki powiew świeżości. To człowiek, który samą swoją obecnością wywołuje uśmiech (i rumieńce!) na twarzy. A przede wszystkim pokochałam to, jak idealnie ze sobą współgrali i jak bardzo czuć było chemię i miłość wylewającą się między stronami.

Chociaż kocham wątek miłosny, to ta historia zauroczyła mnie też z innego powodu, bo autorka pokusiła się tutaj o coś, z czym jeszcze nie spotkałam się w jej książkach. Między prostotą tej powieści przewijają się elementy, które nadają jej pewnej bajkowości, magii, ale mogą łatwo nam umknąć, jeśli nie będziemy zwracać uwagi na szczegóły. Ja dopiero czytając posłowie od autorki zdałam sobie sprawę, ile takich szczególików, które sprawiają, że ta historia staje się jeszcze bardziej wyjątkowa, autorce udało się ukryć. Same miasteczko Wakan, do którego się przenosimy, pełne jest symbolicznych dodatków, ukrytych znaczeń, których odkrywanie jest jak dodatkowa zabawa - ono żyje na własnych zasadach, niemalże jakby bawiło się przeznaczeniem bohaterów. Wręcz nie mogę się doczekać, aż w przyszłości jeszcze raz powrócę do historii, aby odkryć je na nowo.

Autorka urzekła mnie tym, że naprawdę widać, jak wiele pracy i zaangażowania włożyła w stworzenie tej powieści. Począwszy od samych bohaterów i tego jak wielowarstwowa oraz wartościowa jest ich historia, po dorzucenie tych magicznych i nietuzinkowych elementów, a nawet nazwanie miasteczka Wakan tak, aby poszanować rdzenną ludność Siuksów tych obszarów (w tym celu autorka dokonała darowizny na rzecz Native Languages of the Americas), aż po ilość niesamowicie ważnych wątków, które w tej powieści porusza. Bo to nie jest tylko romans, ale też historia o niesamowicie silnych kobietach, które żyją w strachu przed swoim toksycznym partnerem lub rodzicem. O szukaniu siły wewnątrz siebie, aby zmienić to, co nas unieszczęśliwia. O proszeniu o pomoc, gdy tego potrzebujemy. To niesamowicie wartościowa powieść i mogę mieć tylko nadzieję, że zauroczy was równie mocno, jak zauroczyła mnie.

Abby Jimenez, autorka, to początkująca amerykańska pisarka, która zasłynęła dzięki publikacjom z takich gatunków literackich jak: literatura kobieca, romans, literatura erotyczna oraz literatura obyczajowa. Może się poszczycić tytułem bestsellerowej autorki USA Today. Założycielka własnej piekarni Nadia Cakes, która spotkała się z wyjątkowo ciepłym odbiorem. Ma sklepy na terenie dwóch stanów i wypieka babeczki sławne na cały świat. Teraz skutecznie podbija branżę wydawniczą. Jest domatorką, największą przyjemność sprawia jej relaks w towarzystwie psa, z dobą książką i kawą. Mieszka w Minnesocie.


Tytuł: To nie może się udać
Autor: Abby Jimenez
Tytuł w oryginale: Part of Your World
Seria: Part of Your World. Tom 1
Data premiery: 22 marca 2023
Wydawnictwo: Muza
Liczba stron: 448
Ocena: 10/10

Współpraca reklamowa z Wydawnictwem Muza:





Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia