czwartek, 15 czerwca 2023

Julia Biel - Memory Almost Full



Amelia od dzieciństwa kocha anagramy, przyjaciółkę Kiki i swoją rodzinę. Kiedy wraca ze szkolnej wymiany, okazuje się, że w domu czeka na nią zupełnie inne życie i rzeczywistość, z którą niełatwo się pogodzić. W dodatku w ręce dziewczyny trafia list, a z nim tajemnica, która solidnie zamiesza w jej życiu oraz w jej… snach. Już wkrótce Amelia nie będzie w stanie stwierdzić, gdzie przebiega granica między jawą a snem i do którego świata należy. Zwłaszcza że i w jednym, i w drugim wymiarze spotyka chłopaka o szmaragdowych oczach…

Miłość, przygoda i tajemnica spiętrzone do granic przyzwoitości.


Czy jest wśród czytelników ktoś, kogo Julia Biel jeszcze nie zauroczyła swoimi książkami i niezastąpioną błyskotliwością? Ja pochłaniam każdą jej kolejną powieść i z niecierpliwością wyczekiwałam informacji o nowej książce, a tu taka niespodzianka - Julia powraca, i to w jakim stylu! "Memory Almost Full" to coś nowego i niespodziewanego, bo autorka zabiera nas w świat zagadek, tajemnic i nadprzyrodzonych wydarzeń, gdzie fikcja przeplata się z rzeczywistością i nagle nic nie jest takie oczywiste, jak się wydaje. I chociaż nie spodziewałam się nic innego, ta historia mnie kompletnie zauroczyła, a na dodatek niejednokrotnie zaskoczyła.

Amelia powraca do Polski po roku nieobecności, gdzie wita ją niespodziewana informacja o śmierci jej ukochanej babci, Mags. Babcia pozostawia po sobie niezrozumiały i zagadkowy list, w którym prosi ją o pomoc, ale dziewczyna nic z niego nie rozumie. Razem ze swoją przyjaciółką postanawiają dojść do sedna sprawy i rozwiązać zagadkę, ale sytuacja się komplikuje, gdy zaczyna jej się śnić tajemniczy, nieznajomy chłopak, na którego pewnego razu wpada w klubie. Czy to możliwe, że chociaż nigdy wcześniej go nie widziała, jej umysł go stworzył? Czy już wcześniej gdzieś się spotkali, a ona go nie pamięta? Sny zaczynają się robić coraz dziwniejsze i bardziej realistyczne, a na dodatek tajemniczy chłopak przestaje być tajemniczy, gdy zauważa jak Amelia go obserwuje i się z nią konfrontuje. Nieufny, lecz zaintrygowany Jonatan, postanawia dołączyć do rozwiązywania zagadki, nawet jeśli wyjaśnienia Amelii zdają mu się być absurdalne. No bo czy to możliwe, aby już się kiedyś spotkali? I co ma z tym wspólnego jej babcia i jej prośba o pomoc?

Za mną już wiele książek autorki, ale jeszcze żadna z nich tak mnie nie zaskoczyła, jak "Memory Almost Full". Kiedy dostałam ją przedpremierowo nawet nie wiedziałam czego się spodziewać, ale wciągnęło mnie od pierwszej strony, a im dalej, tylko bardziej próbowałam wszystko zrozumieć i poukładać w głowie. Trudno jest pisać o tej książce i nic nie zdradzić (a uważam, że największą zabawę będziecie mieli odkrywając ją zupełnie w ciemno, bo ta odkrywanie tej książki jest jak szukanie sedna zagadki), ale sposób, w jaki Julia wymyśliła sobie wątek listu babci Amelii i te wszystkie zagadki związane z pojawianiem się Jonatana w snach bohaterki był g e n i a l n y. W zagadkach zawsze byłam kiepska, nic więc dziwnego, że łatwo przegapiłam niektóre wskazówki, ale to tylko udowadnia, jak rewelacyjnie autorka wszystko tutaj poprowadziła.

Poza tym dodaję do listy ulubieńców książkowych nowych bohaterów, bo Amelia, Jonatan, nawet Kiki i August, błyskawicznie zdobyli moją sympatię i z zapartym tchem śledziłam ich losy. Nie mogło zabraknąć typowego dla Julii błyskotliwego humoru i docinek ze strony bohaterów, a mi uśmiech nie schodził z twarzy, kiedy ta grupka odkrywała kolejne tajemnice. A trzeba przyznać, że z Amelii i Jonatana to niezły duet, szczególnie biorąc pod uwagę okoliczności, w jakich się poznają. Między nimi nie tylko wylewają się kolejne żarciki, ale też ogromna chemia i już nie mogę się doczekać, aż poznamy dalsze losy tej dwójki.

Pełna zagadek i tajemnic "Memory Almost Full" to zagadka sama w sobie, a jej odkrywanie gwarantuje wam całą masę dobrej zabawy, przyprószonej dobrym humorem i ogromem świetnych zwrotów akcji. Przygotujcie się na niezapomnianą przygodę, bo ja do tej pory nie mogę wyjść z podziwu geniuszu Julii - pochłonęłam tę książkę w jeden wieczór i rączkami przybieram, aby już poznać kontynuację. A co najlepsze? Nieważne ile razy tę książkę czytacie, zawsze znajdziecie w niej coś nowego i innego, co przegapiliście poprzednim razem. To jak niekończąca się zabawa, od której nie można się oderwać.

JULIA BIEL to polska autorka i miłośniczka książek, redaktorka i tłumaczka, z sercem ulokowanym w Poznaniu i gdzieś w Utah. Jej debiutancka książka to przyjemna młodzieżówka "To nie jest, do diabła, love story".


Tytuł: Memory Almost Full
Autorka: Julia Biel
Wydawnictwo: Must Read
Data premiery:  14 czerwca 2023
Liczba stron: 336
Ocena: 9/10

Współpraca reklamowa z Wydawnictwem Must Read:




1 komentarz:

  1. Nie spodziewałam się NICZEGO innego. Nie mogę wyjść z podziwu NAD GENIUSZEM Julii.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia