środa, 24 stycznia 2018

[Recenzja] Claire Kingsley - Always Have | KSIĄŻKA ANGLOJĘZYCZNA


Tytuł: Always Have
Autor: Claire Kingsley
Premiera: 20 września 2016
Seria: Always
Język: Angielski

„Always Have” Claire Kingsley to pierwsza część serii „Always”, wydana w języku angielskim.
Książka wpadła mi w ręce, kiedy przeglądałam przecenione romanse na Amazonie. Nigdy wcześniej nie słyszałam o autorce, ale przyciągnęła mnie okładka oraz fakt, że to romans rozpoczynający się od wieloletniej przyjaźni.

Kylie zbliża się do trzydziestki. Jej noworocznym postanowieniem jest porzucenie nic nieznaczących numerków z facetami i ustatkowanie się z dobrym mężczyzną. Braxton jest przystojny, ma wspaniale umięśnione ciało, zniewalający uśmiech i jest jej najlepszym przyjacielem. Zdobywa każdą kobietę, jaka mu się wymarzy, oprócz tej jednej, której pragnie od lat - Kylie. Ona nie chce spojrzeć na niego jak na kogoś więcej, bo wie, że Baxton nie chce się angażować w związki. On boi się zaryzykować utratą przyjaźni, przez powiedzenie o swoich uczuciach. Przez lata obserwuje Kylie, gdy ta umawia się z innymi mężczyznami. Żadne z nich nie wtrąca się w życie uczuciowe drugiego, nie rozmawiają o miłości, trzymają się linii, która trzyma ich jako przyjaciół. Co się stanie, gdy ich niewypowiedziany układ zostanie zerwany, a oni pozwolą pożądaniu przejąć kontrolę?

Trochę tydzień po przeczytaniu tej książki, wciąż mam mieszane uczucia. Lubię czytać romanse, które rozpoczynają się dobrą, solidną przyjaźnią. Taka historia opisana została chociażby we „Frigid” J. Lynn, „Elli i Michy” Jessici Sorensen, czy nawet w mojej ostatniej wielkiej miłości, „Consolation” Corinne Michaels. Książki tego typu przynoszą za sobą coś innego, niż każdy inny romans. Dlatego też byłam bardzo ciekawa co zaserwuje mi Claire Kingsley. Przez pierwszą część historii czułam frustrację, gdy autorka wprowadzała nas w historię Kylie, Braxtona, a także jego siostry, Selene. Moją najmniej ulubioną częścią romansów jest ten moment, kiedy trzeba przejść przez związki głównych bohaterów z innymi osobami. W takich momentach mam ochotę wejść do tej historii i potrząsnąć ramionami bohaterów, że prawdziwą miłość mają przed sobą, ale są zbyt ślepi, żeby ją zobaczyć. Ale potem akcja zaczęła się rozkręcać, a ja wreszcie wkręciłam się w klimat.

„Always Have” to nie tylko historia o miłości, ale też o przyjaźni. Bohaterowie przyjaźń stawiają na najwyższym szczeblu wartości, nawet ponad miłością. Z rozwijającym się uczuciem pomiędzy Braxtonem a Kylie, nie musieli poradzić sobie tylko oni, ale także Selene, która najbardziej na świecie nie chciała stracić Kylie, swojej najlepszej przyjaciółki. Nadal nie wiem jak czuć się względem Selene. Rozumiem jej sposób myślenia, ale wielokrotnie byłam zirytowana jej zachowaniem. Wiem, że druga część tej serii skupia się na jej historii, więc chciałabym ją przeczytać i zobaczyć czy przekonam się do jej postaci.

„Płaczę i śmieję się jednocześnie. Kocha mnie. Odwzajemnia to co czuję, a to co czuję jest tak ogromne, że prawie nie mogę w to uwierzyć. Nikt nigdy nie będzie się równał z moim Braxtonem. Nigdy nie będę chciała innego.”
Mam dwa małe problemy z tą książką. Po pierwsze, nie podobało mi się to strasznie szybkie tempo akcji. O ile jeszcze na początku autorka powoli wkręcała czytelnika w historię, tak później wszystko zaczęło dziać się tak nagle. W jednym momencie Braxton wzdychał do Kylie na odległość, w drugim oni już byli razem. Być może to tylko moje odczucia, bo przecież oni znali się przez kilkanaście dobrych lat i ominęli cały proces poznawania się, ale nadal, oczekiwałam czegoś więcej. Po drugie, chociaż bohaterowie wielokrotnie powtarzali, że są najlepszymi przyjaciółmi od czasów, kiedy byli dziećmi, czułam niedosyt po sposobie w jaki autorka to ukazała. Czy to nie tak, że najlepsi przyjaciele powinni spędzać ze sobą czas, a przynajmniej od czasu do czasu rozmawiać? Ja mam wrażenie, że oni przez większość czasu się unikali, nawet wtedy, kiedy uczucia jeszcze nie wchodziły w grę – przynajmniej nie jawnie.

Ale tak poza moimi osobistymi uczuciami, których większość pewnie nawet nie zauważy, książka jest przyjemna. Może nie z najwyższej półki, bo zdecydowanie czytałam lepsze, ale nie jest też zła. A ja nigdy nie odmówię romansowi rozpoczynającemu się od przyjaźni. „Always Have” było bardzo fajną, ciepłą historią miłosną. Miło było zobaczyć jak Kylie i Braxton próbują walczyć z uczuciem, które mogło zrujnować ich przyjaźń cenioną przez nich bardziej niż cokolwiek innego, a potem z ciepłym sercem czytałam jak stają się czymś, co mogło trwać na zawsze. W książce nie działo się nic dramatycznego, ani ciężkiego, a Claire Kingsley zaserwowała lekką, uroczą, a momentami nawet seksowną historię.

3 komentarze:

  1. Bardzo się cieszę, że mogę podzielić się z nami swoimi doświadczeniami. Nazywam się Brenda i byłem szczęśliwy. Dopóki mój mąż nie powiedział, że go zdradzam, oboje staliśmy się dokuczliwymi parami, nie mógł w to uwierzyć, ani nie zaufał moim słowom, więc złożyliśmy wniosek o rozwód, później zostaliśmy rozdzieleni i ślubowaliśmy, że nigdy się nie pogodzimy. Długo próbowałem iść dalej, ale nie mogłem pozostać bez niego, więc zacząłem poszukiwania powrotu męża, a potem skierowano mnie do Dr.IZOYA. Świetny człowiek, którego spotkałem, rzucił zaklęcie miłosne i zmusił mojego męża do powrotu w ciągu 24 godzin. dzięki temu jestem tutaj, aby udostępnić kontakt dr IZOYA, skontaktować się z nim poprzez drizayaomosolution@gmail.com. Jest naprawdę potężny i specjalizuje się w następujących sprawach ...
    (1) Kochaj zaklęcia wszelkiego rodzaju. (2) Przestań rozwodzić się. (3) Zakończ jałowość. (4) Potrzebujesz pomocy duchowej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukasz sposobu na przywrócenie zerwanego związku? Jeśli tak, pomoc przyszła na twoją drogę Dostałem online zeznanie o dr Obodo, jak pomógł komuś odzyskać swoją byłą żonę i skontaktowałem się z nim również w celu uzyskania pomocy, jestem bardzo szczęśliwy, że teraz mój mąż wrócił do mnie z tak dużą ilością miłość i szczęście z pomocą dr Obodo jeśli potrzebujesz pomocy w odzyskaniu swojego byłego lub w naprawieniu związku, możesz się z nim skontaktować on pomoże ci tak samo, jak pomógł mi przywrócić mojego męża po 1 roku separacji skontaktuj się z nim dzisiaj i bądź szczęśliwy w swoim związku, możesz wysłać mu e-mail o pomoc. templeofanswer@hotmail.co.uk Zadzwoń lub WhatsApp + 2348155425481

    OdpowiedzUsuń
  3. Znajdowanie nowych tytułów do przeczytania to czysta przyjemność.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia