środa, 12 lipca 2023

Ava Wilder - Jak wykiwać Hollywood



Kiedy Grey Brooks kończy zdjęcia do opery mydlanej dla nastolatków, czuje, że jej kariera zaczyna wyhamowywać. Wtedy dostaje od swojej agentki niecodzienną propozycję – wejście w udawany związek z Ethanem Atkinsem. Sporo starszy Ethan po głośnym rozwodzie i śmierci najlepszego przyjaciela również wypadł z rankingu najbardziej pożądanych hollywoodzkich aktorów. Udawana relacja z młodszą od siebie gwiazdą może być dla niego przepustką do powrotu na szczyt.

Czy zdolności aktorskie Grey i Ethana są na tyle dobre, że uda im się przekonać media o swoim płomiennym romansie?

Czy po latach grania według niesprawiedliwych reguł bezwzględnej branży filmowej będą w stanie otworzyć się na prawdziwe uczucia?

Czy udawany związek okaże się dla tych dwóch zupełnie różnych osobowości czymś więcej niż tylko pijarową zagrywką?


Zastanawiacie się czasami, jak by to było żyć bez jakiejkolwiek prywatności, obawiając się, że gdziekolwiek nie pójdziecie, możecie zostać przyłapani przez innych, a wasze zdjęcia mogą wylądować w Internecie i wywołać wielki skandal? Życie celebrytów, chociaż pod wieloma względami uprzywilejowane, wcale nie jest tak usłane różami, jak mogłoby się wydawać. Nie, gdy w grę wchodzą prawdziwe uczucia, takie jak żałoba, cierpienie, złamane serce - wtedy nagle okazuje się, że przeżywanie tak ludzkich emocji nie wypada, a każdy ma na ten temat swoją własną opinię. Nieważne co ty czujesz - ważne, co powinieneś czuć. Książka "Jak wykiwać Hollywood" to ostatni hit wśród książkoholiczek, ale wbrew temu, co sugerować może ta piękna okładka, to nie tylko lekka, letnia historia. To powieść poruszająca wiele ważnych tematów, których nawet się nie spodziewałam, a które trafiły prosto do mojego serca.

Ethan i Grey na pierwszy rzut oka zdają się mieć wszystko. On jest jednym z najbardziej szanowanych aktorów, który ma na koncie same prestiżowe filmy, a ona zasłynęła rolą w serialowym tasiemcu, który zagwarantował jej stabilność finansową i rozpoznawalność. A jednak, jak się okazuje, pozory mogą bardzo ostro mylić. Prywatnie ich życie wcale nie wygląda tak kolorowo, jak mogłoby się zdawać. Ethan już nie jest tym rozchwytywanym, uwielbianym aktorem, z piękną ukochaną u boku i przyjacielem, z którym podbijał Hollywood. Teraz jest rozwodnikiem i samotnym ojcem, który pomimo upływu lat nie potrafi pogodzić się ze śmiercią przyjaciela, a jedyne ukojenie przynosi mu alkohol. Natomiast Grey dotknęła klątwa Hollywood - po zakończeniu pracy nad serialem, który był jej domem od lat, nikt nie chce dawać jej prestiżowych, wymagających ról, których pragnie, aby ruszyć z karierą do przodu. Pomysł na uratowanie sytuacji mają ich agentki - Ethan i Grey mieliby przez pół roku udawać zakochaną parę, aby zagwarantować sobie lepszą reputację i powrót na szczyt. W końcu obydwoje są świetnymi aktorami, czym więc udawanie związku miałoby się różnić od odgrywania roli przed kamerami?

Dajcie mi fake dating w Hollywood, a ja pochłonę książkę w ciemno. Do przeczytania "Jak wykiwać Hollywood" nawet nie trzeba było mnie namawiać - przeczytałam opis i od razu wiedziałam, że to coś dla mnie. Chociaż początkowo było ciężko, bo nie przepadam za romansami napisami z perspektywy trzeciej osoby, to w tej historii jest coś takiego, że szybko się wkręciłam. Przede wszystkim wrażenie zrobiło na mnie to, jak wielowarstwowi i żywi zdają się być główni bohaterowie. Chociaż książka przywdziana została w warstwę lekkiego, letniego romansu, przy którym można się odprężyć, autorka wrzuca między strony także te mroczną część hollywoodzkiego życia. Uzależnienia, rozwody, samotność, brak prywatności, przemoc, zmagania z depresją.

Historia rzeczywiście zaczyna się niewinnie i lekko - mamy dwójkę aktorów, którzy z różnych powodów zmagają się ze swoją sytuacją, więc postanawiają zawrzeć pijarowski układ, aby poprawić swoją reputację i wizerunek w oczach tabloidów. Parę randek, trzymanie się za ręce, nocowania i wspólne wyjścia na branżowe imprezy to nie może być w końcu nic trudnego? Podobało mi się to, jak naturalnie rozwinęła się ich relacja, razem z całą tą niezręcznością udawania miłości z kimś, kto jest przecież dla nich obcy. Chociaż jest między nimi niezaprzeczalna chemia, poświęcają wiele czasu, aby zbudować między sobą coś więcej. Największą przyjemność sprawiały mi ich rozmowy, bardzo często podszyte świetnym humorem, który wywoływał uśmiech na twarzy. Może i nie staną się moją nową ulubioną parą książkową, na punkcie której oszalałam, ale z przyjemnością czytało mi się ich historię.

Nie spodziewałam się natomiast, że jednym z najważniejszych wątków tej książki stanie się ciemna strona Hollywood, a przede wszystkim wyboista droga Ethana do trzeźwości i wyjście z żałoby, w której tkwi od lat. Chyba bardzo często zdaje nam się zapominać, że wiele osób, którzy wybrali taki zawód, to nie są roboty bez uczuć, a wielu w prywatności zmaga się z rzeczami, o których nie mamy nawet pojęcia. Alkoholizm głównego bohatera stał się niemalże tematem, którego nikt przy nim nie poruszał, w obawie przed zranieniem jego uczuć, ale bardzo mi się podoba to, jak autorka ten wątek ukazała. Nie próbowała go romantyzować za pomocą miłości, jakby miała ona wszystko magicznie wyleczyć - Wilder ukazuje wszystkie mroczne momenty, z którymi muszą się zmierzyć uzależnieni i ich bliscy. Czasami wręcz aż wzdrygałam się na to, jak realistyczne były przemyślenia Ethana, jak bolesna była bezsilność jego bliskich.

"Jak wykiwać Hollywood" to wielowarstwowa historia, która zawiera w sobie zarówno uroczy, lekki romans, jak prawdę o trudach życia w świetle reflektorów. Chociaż nie pokochałam jej tak, jakbym tego chciała, to i tak doceniam ją za to, czym jest - powieścią o codziennej walce o lepsze życie i stawianiu małych kroczków do przodu, gdy wszystko wokół zdaje się walić. Czasami aż boleśnie realistyczna, ale wciągająca. Z pewnością porusza wiele wartościowych tematów, o których warto głośno mówić, więc chociażby z tego powodu ją polecam.


Ava Wilder jest autorką romansów. Obecnie miększa z narzeczonym w Oklahoma City. W 2023 roku ukazała się debiutancka książka autorki pt. "Jak wykiwać Hollywood" . Ava Wilder opowiada wciągającą historię znajomości gwiazdy opery mydlanej dla nastolatków i zapomnianego hollywoodzkiego aktora. Główni bohaterowie postanawiają udawać romans, który ma przywrócić im utraconą popularność i pozycję w show-biznesie.


Tytuł: Jak wykiwać Hollywood
Autorka: Ava Wilder
Tytuł w oryginale: How to Fake it in Hollywood
Data premiery: 14.06.2023
Liczba stron: 400
Wydawnictwo: FlowBooks
Ocena: 7/10

Współpraca reklamowa z Wydawnictwem FlowBooks:




1 komentarz:

  1. Moje małżeństwo było prawie u kresu, kiedy zobaczyłam komentarz o człowieku o imieniu Dr DAWN, który pomaga ludziom w odzyskaniu współmałżonka i skontaktowałam się z nim na szczęście dla mnie rzucił zaklęcia po 24 godzinach mój kochanek wrócił do mnie od tego czasu moje małżeństwo jest stabilne dzięki za wszystko co dla mnie zrobił zapewniam cię o kontakt z nim,
    jest biegły w następujących zaklęciach:
    * zaklęcia miłosne
    * zaklęcia małżeńskie
    * magia pieniędzy
    * zaklęcie szczęścia
    * Czary pociągu seksualnego
    * Magia leczenia AIDS
    * Jaskinia kasyna
    * Usunięto przeklęte jaskinie
    * Zaklęcie ochronne
    * Magia loterii
    * Szczęśliwe zaklęcia
    * Zaklęcie płodności
    * Pierścień telekinezy 💍
    WhatsApp: +2349046229159

    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia