czwartek, 4 czerwca 2020

Ella Frank, Brooke Blaine - Aced. Wymarzony



Hollywoodzki gwiazdor Ace Locke doskonale wie, jak działa na kobiety. Ale bardziej niż nimi interesuje się modelem z jednego z billboardów, seksownym, przystojnym i ubranym tylko w skórzaną kurtkę i niewiele pozostawiające wyobraźni białe slipki. Co prawda, minął już rok, odkąd Ace ujawnił się jako gej, lecz wciąż nie ma odwagi związać się z mężczyzną, bo doskonale wie, że jego kariera mogłaby legnąć w gruzach. Dlatego woli nie podejmować ryzyka i skupić się na pracy, a w wolnych chwilach marzyć o przystojniaku, którego imienia nawet nie zna.

Dylan Prescott przyjechał do L.A., żeby zostać modelem. Po bardzo udanej kampanii reklamowej otrzymuje propozycję zagrania w filmie, w dodatku u boku swojego największego idola – Ace’a Locke’a. Dla Dylana to spełnienie najskrytszych marzeń, ale i powód do stresu. Jest nowicjuszem rzuconym na głęboką wodę, a w dodatku nie wyobraża sobie, jak zachowa spokój przy gwiazdorze, który od dawna jest głównym bohaterem jego łóżkowych fantazji.

Obaj mężczyźni spotykają się w studiu filmowym i od razu zaczyna między nimi iskrzyć. Kłopot w tym, że pewny siebie Dylan nie kryje swych pragnień, zaś Ace obawia się plotek oraz prześladujących go non stop paparazzich…

Znaleźć romans z głównym wątkiem LGBT u nas w Polsce to jak szukać igły w stogu siana. Chociaż biorąc pod uwagę jak nasz kraj reaguje na takie pary, zupełnie nie jestem zaskoczona, ale to nie zmienia faktu, że bardzo mi takich książek na naszym rynku brakuje. I chociaż owszem, mamy dużo bohaterów należących do tej społeczności, to zazwyczaj przewijają się oni jedynie jako postacie drugoplanowe. W końcu miłość to miłość i nie ma ona płci, dlaczego więc tak ciężko o dobry romans między mężczyzną, a mężczyzną, czy kobietą, a kobietą? Kiedy zobaczyłam w zapowiedziach "Aced", od razu wiedziałam, że będę chciała tę książkę przeczytać. Trochę mi się zeszło, zanim mogłam się za nią zabrać, ale w przypływie znudzenia na uczelni, pobrałam sobie ebooka i tak przepadłam dla tej słodkiej, przeuroczej, ale i pikantnej hollywoodzkiej pary.

Byłem przerażony tym, że ktoś mógłby się dowiedzieć, że pragnąłem Dylana bardziej niż następnego oddechu.

Ace Locke jest jednym z najbardziej pożądanych aktorów Hollywood. Producenci biją się o jego obecność w swoich filmach, a kobiety do niego wzdychają. Ace jednak bardziej zainteresowany jest przystojnym i seksownym modelem z reklamy Calvina Klein'a na billboardzie, którego mija codziennie. Facet jest obiektem jego snów i to zauroczenie nie daje mu o nim zapomnieć, nawet jeśli nie zna nawet jego imienia. Chociaż minął już dobry rok, odkąd Ace ujawnił się jako gej, nigdy dotąd nie był jeszcze w prawdziwym związku z mężczyzną. Zbyt bardzo boi się, jakie miałoby to konsekwencje, biorąc pod uwagę, że paparazzi jak sępy czekają na tego pierwszego mężczyznę w jego życiu.

Gdy zjawia się na planie do nowego filmu, zupełnie nie spodziewa się, że u jego boku będzie grał nie kto inny, jak obiekt jego westchnień. Nie potrzeba mu długo, by zorientować się, że jego kolega z planu jest tym samym mężczyzną, który od tygodni nie opuszcza jego myśli. Dylan Prescott przyjechał do LA, aby pracować jako model. Po raz pierwszy w życiu próbuje swoich sił jako aktor i nie wie za bardzo, czego się spodziewać. Jednak do przodu popycha go fakt, że będzie grał u boku swojego wielkiego idola, Ace'a Locke'a. Gdy Ace i Dylan się poznają, od razu zaczyna między nimi iskrzyć. Problem jest taki, że Dylan nie ukrywa, że pragnie Ace'a, a on zbyt bardzo boi się konsekwencji zagłębienia tej relacji...

Kiedy Dylan przesunął wzrok na moje usta, zdałem sobie sprawę, że nigdy nie byłem tak świadomy każdego uderzenia mojego serca, jak w tym momencie.

Pod względem fabularnym w "Aced" tak naprawdę nie dzieje się zbyt wiele. Autorki skupiają się głównie na rozwinięciu relacji między Dylanem, a Ace'm, no i trzeba pamiętać, że jest to dość mocny erotyk. Ale zupełnie mi to nie przeszkadzało, bo jeśli mam być szczera, to właśnie tego było mi trzeba. Czegoś lekkiego, niewymagającego, nieskomplikowanego, a ta książka właśnie taka jest. Chociaż żeby nie było, wcale nie jest ona o niczym, a sposób pisania autorek sprawia, że chce się czytać dalej, chociażby po to, aby odkryć jak rozwinie się ich historia. Uwagę zwraca również charakterystyka postaci, którzy składają się z tak wielu warstw, że nie sposób ich nie polubić.

W tamtej sekundzie, dokładnie w tej chwili, wiedziałem, że poruszę niebo i ziemię, żeby być z tym facetem.

Kiedy sięgałam po tę książkę, spodziewałam się, że Ace będzie trochę takim aroganckim, bogatym dupkiem, któremu nie brak przygód łóżkowych. W rzeczywistości okazało się, że bardzo się pomyliłam, bo chociaż arogancji mu nie brakowało, to pojawiała się ona bardzo rzadko i głównie w obecności Dylana. W innych przypadkach Ace był w sobie skryty, nieufny i przerażony wizją otwarcia na kogoś swojego serca. Dopiero gdy poznaje Dylana, bezpośredniego, otwartego mężczyznę, pojawia się w jego głowie myśl, że być może mogłoby im się udać. Na początku myślałam, że to Dylan będzie tym nieśmiałym i niezręcznym z nich dwóch, a okazało się całkiem odwrotnie. I to mi się podobało, bo autorki ciągle zaskakiwały czymś nowym, gdy chodziło o charakterystykę tej dwójki. Dylan może i jest otwarty na tematy swojej orientacji, ale za to ma sekrety i bolesną przeszłość, o której wolałby zapomnieć.

Gapiłem się na niego przez dłuższą chwilę, nadal nie mogąc uwierzyć, że ktoś, o kim myślałem tak często, robił to samo, myśląc o mnie. Jakie były na to szanse?

Ace i Dylan skradli moje serducho. Chociaż ich historia może rozwija się odrobinę za szybko, to w tym przypadku wcale mi to nie przeszkadzało, bo oboje byli przesłodcy. Kiedy już się z nimi zapoznajemy, nie da się zaprzeczyć, że chemia między nimi jest ogromna. Dawno nie czytałam książki, która miała w sobie tyle pikanterii, a między Ace'm, a Dylanem wcale jej nie brakowało. Oboje mieli swoje podobieństwa, ale też pod wieloma względami się różnili i z przyjemnością śledziłam, jak Ace otwierał swoje serce na Dylana i postanowił dać im szansę. A kiedy te (nie)subtelne spojrzenia, uśmiechy i flirt wreszcie zamieniły się w coś więcej, przechodzimy niemalże od zera do stu w skali pikanterii. A jeszcze lepsze jest to, że wśród tej chemii pojawia się także naprawdę wiele uczuć i emocji, przez co uczucie, jakie rozkwita między bohaterami, staje się jeszcze bardziej wyjątkowe.

Jeśli zakochanie się było najstraszniejszym aktem, jakiego mógłby podjąć się człowiek, to byłem gotowy to zrobić.

"Aced. Wymarzony" to dopiero pierwsza część historii Ace'a i Dylana, i po tym jak się zakończyła, na pewno sięgnę po kontynuację. Nie wyobrażam sobie, że miałabym ich pożegnać po tym, co wydarzyło się pod koniec. Ich historia składała się z wszystkiego, co lubię - niewiarygodnej chemii, pikanterii, subtelnie rozwijającej się miłości. Te najmniejsze, romantyczne sceny przywoływały na moją twarz szeroki uśmiech, a sceny łóżkowe wywoływały rumieńce na twarzy. Zdaję sobie sprawę, że to nie będzie książka dla każdego. I nie chcę tu się zagłębiać w problem braku tolerancji, bo nie od tego jestem, dlatego decyzję, czy to książka dla was, pozostawiam wam. Ale uwierzcie, jeśli nie przeszkadza wam wątek miłości między parą homoseksualną, to nie będziecie mogli się od tej książki oderwać. Bo Ace i Dylan was w sobie rozkochają i uważam, że warto przeczytać coś, co u nas na rynku niestety bardzo rzadko się spotyka, czyli romans między mężczyzną, a mężczyzną. "Aced" jest idealną, lekką i niewymagającą lekturą, i już nie mogę się doczekać, aż sięgnę po kontynuację. Polecam!

Chciałem tylko dać ci znać, zanim zapomnę, że uwielbiam na ciebie patrzeć. Z jakiegokolwiek powodu. Nawet jeśli tylko upewniam się, że nie wyobraziłem sobie tego, że jesteś tak blisko mnie.

Swoją drogą, brawo dla Wydawnictwa Papierówka za wydanie takiej powieści. Jestem pod wrażeniem i podziwiam odwagę, bo chyba każdy mniej więcej zdaje sobie sprawę, jak trudne jest polskie społeczeństwo pod względem tolerancji. Oby tak dalej!


Ella Frank jest amerykańską pisarką tworzącą powieści romantyczne, Brooke Blaine również zajmuje się działalnością literacką. Zostały współautorkami powieści "ACED Wymarzony", która zdobyła wierne grono fanów na całym świecie.


Tytuł: Aced. Wymarzony
Autor: Ella Frank & Brooke Blaine
Seria: PresLocke. Tom 1
Tytuł w oryginale: Aced
Data premiery: 27 września 2019
Wydawnictwo: Papierówka
Liczba stron: 300
Ocena: 8/10

Za egzemplarz książki serdecznie dziękuję wydawnictwu Papierówka.




1 komentarz:

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia