środa, 22 lipca 2020

Olivia Beirne - Lista, która zmieniła moje życie



Georgia kocha wino, programy reality show i siedzenie na kanapie po pracy. Nie znosi wysokości, sprawdzania swojego konta bankowego, chodzenia na randki oraz aktywności, do których wymagany jest sportowy stanik. I nigdy, przenigdy nie podejmuje żadnego ryzyka. Aż do chwili, kiedy jej piękna i odważna siostra zdaje sobie sprawę, że nie zdoła odhaczyć wszystkiego ze swojej „Listy Rzeczy Do Zrobienia Przed Trzydziestką“ i prosi Georgię o pomoc. Georgia ma zaledwie kilka miesięcy, by zmienić swoje życie i dokończyć zadania z listy. Czy będzie na tyle odważna, by dla swojej siostry zaryzykować wszystko? Czy jej życie zmieni się pod wpływem listy?


Wydawnictwo Albatros wystartowało z serią obyczajowych książek i romansów pod tytułem "Mała Czarna", w której znajdziemy chociażby takie tytuły jak "Współlokatorzy" Beth O'Leary, która stała się ogromnym fenomenem w zeszłym roku, a także właśnie "Lista, która zmieniła moje życie" Olivii Beirne. Skusiłam się na tę książkę od razu, bo sama lubię czasami sięgnąć po książkowe komedie romantyczne, a chociaż nigdy nie miałam do czynienia z tą autorką, książka z opisu zapowiadała się przyjemnie. I taka też była - króciutka, ale za to oderwała mnie na chwilę od rzeczywistości i swoją lekkością bardzo podniosła mnie na duchu.

Georgia to kobieta lubiąca to, co znane. Nie lubi spontaniczności, prawie nigdy nie wychodzi ze swojej strefy komfortu i dobrze jest jej prowadząc takie życie. Jest zupełnym przeciwieństwem swojej odważnej i towarzyskiej siostry, Amy. Jednak kiedy na ich rodzinę spada przytłaczająca informacja, siostra Georgii prosi ją o pomoc w dokończyć zadania ze swojej "Listy Rzeczy Do Zrobienia Przed Trzydziestką". Georgia ma tylko kilka miesięcy do urodzin siostry, aby wykonać zadania, ale wszystkie wymagają od niej dużej odwagi i zmiany sposobu życia, do czego podchodzi z dużą rezerwą. Ale dla szczęścia swojej siostry jest w stanie zrobić wszystko. Nawet pójść na randkę z Tindera, czy skoczyć ze spadochronem...

Ta książka to jedna z najbardziej pozytywnych pozycji, jaką dane mi było przeczytać w bardzo długim czasie. Nie tylko napisana z genialnym poczuciem humoru, ale zawierająca tak wiele ocieplających serce momentów, wywołujących uśmiech na twarzy czytelnika, że autorce jakimś cudem udało się na chwilę wyciągnąć mnie z mojego dołka. Ta historia naprawdę pokazuje jak cieszyć się z życia, wykorzystywać każdą okazję i żyć tak, aby na koniec niczego nie żałować. Lista, której wykonania podejmuje się Georgia, stawia jej wyzwanie w każdym możliwym sensie. Kobieta nagle musi zmienić swoje nawyki, wyjść ze strefy komfortu i zrobić wiele rzeczy, których nigdy sama by nie zrobiła. Jednak gotowa jest do wszystkiego, jeśli miałoby to jakimś sposobem poprawić humor siostry. Kąpiel nago? Skok ze spadochronem? Upieczenie idealnego biszkoptu? Randka z Tindera? Bieg na dziesięć kilometrów? Kobieta podejmuje się wszystkiego, wkrótce odkrywając, że lista zaczyna zmieniać jej życie na wiele sposobów.

Bardzo polubiłam się z Georgie, a nawet jej siostrą, Amy. Te dwie kobiety stają przed ciężką wiadomością, która zmienia ich życia, ale chociaż pojawia się na ich drodze trochę przeszkód, biorą życie za rogi i nie pozwalają, aby chwile mroku odebrały im radość. Georgia to przesympatyczna, zabawna bohaterka ze złotym sercem. Śledzenie historii jej oczami to była czysta przyjemność, a nawet sama zobaczyłam w niej wiele z siebie i dzięki temu polubiłyśmy się jeszcze bardziej. Główna bohaterka uczy się jak cieszyć się z życia za pomocą najmniejszych rzeczy i to niesamowicie podniosło mnie na duchu. Poza tym uwielbiam wątek siostrzany, któremu autorka poświęciła tutaj dużo uwagi, bo jest ważny i sprawia, że czytelnikowi rośnie serce. Georgia i Amy to niezapomniany duet i te kobiety wielokrotnie mnie wzruszyły.

Nie mogłoby zabraknąć także genialnego wątku miłosnego, gdy z Tinderowej randki Georgie wywija się zabawna sytuacja i nagle zostajemy przedstawieni nowemu bohaterowi, Jack'owi. Natychmiastowo zapałałam do niego miłością, a relacja jego i Georgii była poprowadzona wręcz idealnie. Na początku pojawiło się między nimi kilka spięć i nieporozumień, ale nie sposób było nie zauważyć tej ogromnej chemii. Poza tym dzięki temu doszło do wielu przezabawnych sytuacji, które doprowadziły mnie do łez ze śmiechu. Czy wspominałam już, że kocham Jacka? Bo go kocham i wielokrotnie udowodnił, że jest cudownym człowiekiem.

"Lista, która zmieniła moje życie" to piękna historia podnosząca na duchu, dająca nadzieję, wywołująca uśmiech na twarzy czytelnika, pokazująca jak cieszyć się z życia i jak najlepiej z niego korzystać. To powieść o siostrzanej miłości, o walce o swoje marzenia, o pokonywaniu przeszkód i wykorzystywaniu szans, jakie daje nam los, o miłości, która pojawia się w najmniej spodziewanym momencie. Olivia Beirne pisze z idealnym poczuciem humoru i lekkością w piórze, jakiej można jej tylko pozazdrościć, dzięki czemu lektura tej książki była idealną odskocznią od rzeczywistości. Może i jest to jedna z tych pozycji, o których raczej zapomina się z biegiem czasu, ale ja jestem wdzięczna za Georgie, Jack i Amy skutecznie umilili mi czas. Polecam bardzo, jeśli poszukujecie dobrej komedii romantycznej!


OLIVIA BEIRNE to dwudziestosześcioletnia pisarka, która mieszka w Tulsy Hill w Londynie ze swoimi przyjaciółmi i ich myszą, a dorastała w Buckinghamshire. W 2018 roku zadebiutowała świetnie przyjętą książką Lista, która zmieniła moje życie.
Jeśli akurat nie marzy o niebieskich migdałach, uczestnicząc w jakimś superważnym spotkaniu, albo nie podgląda ludzi w kawiarniach, to pewnie właśnie siedzi nad klawiaturą i tworzy nowe romantyczne historie…
Bo pisanie książek, opowiadań i sztuk teatralnych to jej największa pasja.


Tytuł: Lista, która zmieniła moje życie
Autor: Olivia Beirne
Tytuł w oryginale: The List That Changed My Life
Seria: Mała Czarna
Data premiery: 20 maja 2020
Wydawnictwo: Albatros
Liczba stron: 352
Ocena: 8/10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu Albatros! :)



1 komentarz:

  1. Brzmi świetnie! Taka idealna na lato :) Ja teraz kończę czytać książkę Ireneusza Gralika - "Bracia" - zupełnie inna tematyka, ale też godna polecenia. :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia