niedziela, 2 czerwca 2019

Beth O'Leary - Współlokatorzy



Tiffy i Leon dzielą mieszkanie.
Tiffy i Leon dzielą łóżko.
Tiffy i Leon nigdy się nie spotkali...

Po bolesnym zerwaniu ze swoim chłopakiem, Tiffy Moore pilnie potrzebuje nowego mieszkania. Niestety jej biedne zarobki w pracy nie są wystarczające, aby wynająć dobre lokum w Londynie. Leon Twomey pracuje w szpitalu na nocne zmiany, harując jak wół, aby pomóc swojemu bratu wyjść z więzienia, gdzie odsiaduje niesłuszną karę. Rozpaczliwie potrzebuje pieniędzy. Ich drogi się splatają, gdy znajdują rozwiązanie sytuacji i postanawiają zostać współlokatorami. Tiffy dostanie mieszkanie na noce i weekendy, a Leon będzie w nim przebywał, gdy ona będzie w pracy. Ich układ zdaje się być idealnym pomysłem, nieważne co sądzą o nim przyjaciele Tiffy, czy niezadowolona dziewczyna Leona.

Kiedy zaczynają pisać do siebie karteczki, gotować jedzenie i zdradzać niewinne sekrety życiowe, z dnia na dzień stają się coraz bliżsi. Ale pisanie na papierze, bez większych zobowiązań wobec drugiej osoby, jest proste. Co się wydarzy, kiedy w końcu dojdzie między nimi do spotkania?


"Współlokatorzy" to książka, która w ostatnim czasie zawładnęła całym bookstagramem. Nie znam osoby, która by przynajmniej o tej książce nie słyszała. Co ciekawe, ja początkowo nawet nie miałam w planach jej czytać. Okładka nie przyciągnęła mojej uwagi, opis zresztą też. Dopiero kiedy wszyscy zaczęli się nad nią zachwycać, zdecydowałam się, że muszę sprawdzić, o co takie halo. Jak to z wychwalanymi książkami bywa, bardzo często zdarza się tak, że mi niestety się nie podobają. A jak było tym razem?

Tiffy właśnie rozpoczyna nowy rozdział życia - zakończyła związek pełen wzlotów i upadków z mężczyzną, który zostawił ją dla innej. Pracuje jako redaktorka w małym wydawnictwie, przez co jej zarobki ledwo starczają jej na życie. Jest zdesperowana, aby jak najszybciej wyprowadzić się od Justina, byłego chłopaka i znaleźć swoje własne miejsce za niską kwotę. Tak trafia na ogłoszenie Leona, w którym proponuje układ - mieszkanie będzie do jej dyspozycji nocami i w weekendy. Kiedy Tiffy będzie w pracy, mieszkanie będzie należeć do Leona. Będą spać w jednym łóżku, ale nigdy się nawet nie spotkają. Zdesperowana Tiffy zgadza się i wprowadza do nowego mieszkania, pomimo tego, że jej przyjaciele sądzą, że to dziwny pomysł.

Na początku miałam problem, żeby się w tę książkę wkręcić. Czytało się ją przyjemnie i szybko, ale nie bardzo widziałam, czym takim ludzie się zachwycali. Bałam się, że Tiffy będzie jedną z tych bohaterek, które użalają się nad swoim losem i płaczą za byłym chłopakiem, pomimo tego, że traktował ją beznadziejnie. I nie ukrywam, na początku niezbyt się polubiłyśmy. Właściwie to podeszłam do jej postaci z rezerwą, bo rzeczywiście na początku wypadła na słabą i niezdolną do oderwania się od niezdrowego związku. Ale szybko przekonałam się, że takie przedstawienie jej postaci było celowe i nabrałam nowego spojrzenia na całą historię. Spodziewałam się lekkiej historii, jak wszyscy pisali, a okazało się, że autorka poruszyła tu kilka bardzo poważnych tematów, jakich nawet się nie spodziewałam. I jednym z nich jest właśnie niezdrowy związek Justina i Tiffy, w którym to kobieta pada ofiarą jego manipulacji, znęcania się psychicznego i pragnienia posiadania nad nią kontroli, czego Tiffy nawet nie jest do końca świadoma. To poważny temat, o którym mało się mówi, a jest obecny w życiach wielu osób. W końcu przyłapałam się na tym, że naprawdę połączyłam się z Tiffy i w wielu sytuacjach jej współczułam. Tiffy to niby zwykła bohaterka, a jednak jej historia sprawia, że jej emocje i uczucia są bardzo realistyczne. Z pewnością niejedna osoba się z nią utożsami.

Leon postanawia wynająć swoje mieszkanie pomimo niezadowolenia swojej dziewczyny, bo potrzebne mu pieniądze, aby pomóc swojemu bratu, Richiemu. Niestety jego nocne zmiany w szpitalu nie przynoszą mu wystarczających zysków, więc zamieszkanie z Tiffy zdaje się być łatwym sposobem na zarobek. Leon to taki kochany mężczyzna, który pragnie pomóc wszystkim. Ma ogromne serducho, skrywa w sobie wiele emocji i bardzo mocno kocha swojego brata, który niezasłużenie odsiaduje karę w więzieniu. Wątki związane z Leonem, czy też Richiem, bardzo mnie poruszyły, głównie dlatego, że były takie życiowe. Tutaj jedynie czytałam o tym, jak niesprawiedliwy wyrok i brak szansy na obronę może zniszczyć komuś życie, ale przecież takie wydarzenia są na porządku dziennym w naszym świecie. Ile osób trafia do więzienia za coś, czego nie zrobiło? Ile osób zostaje skazanych, podczas gdy prawdziwi kryminaliści chodzą po świecie niewinni? To właśnie ten wątek zainteresował mnie najbardziej i nie ukrywam, że niejednokrotnie uroniłam łezkę, kiedy śledziłam, jak toczy się jego historia.

Dopiero kiedy doszło do pierwszego spotkania Tiffy i Leona na dobre przepadłam i nie odłożyłam książki na bok, dopóki nie przekręciłam ostatniej kartki. Przez te pierwsze dwieście stron nie do końca wiedziałam, do czego autorka zmierza, czy będzie to po prostu kolejna słodka historyjka miłosna, czy może mnie czymś zaskoczy. I owszem, zaskoczyła, wielokrotnie! Sama byłam zaskoczona, jak bardzo wkręciłam się w tą powieść, bo ciągle znajdowałam w niej coś wartościowego i życiowego. Tak naprawdę dopiero po ich spotkaniu historia rusza, wątki się rozwijają i wszystko nabiera kolorów. Już sam oryginalny pomysł na romans między ludźmi, którzy nigdy się nie spotkali to coś, z czym raczej nie spotykamy się często (przynajmniej ja nie czytałam jeszcze takiej książki), ale ta książka to coś o wiele więcej. Tutaj łączymy się z każdym bohaterem, każdy jest ucieleśnieniem jakiejś życiowej historii, nawet symbolem pewnej postawy, a koniec końców książka daje dużo do myślenia.

"Współlokatorzy" zdecydowanie zasługuje na rozgłos, jaki dostała. Historia miłości między Tiffy i Leonem jest jednocześnie zabawna i urocza, zwłaszcza ta część z zostawianiem sobie karteczek z wiadomościami poprzyklejanych po całym mieszkaniu, ale ma w sobie też głębię, jakiej ja się kompletnie nie spodziewałam. Sięgałam po ten tytuł przygotowana na lekką, niewymagającą lekturę, a dostałam coś o wiele więcej. Jasne, nie zostanie ona moją ulubioną książką, ale i tak uważam, że warto poświęcić jej uwagę, bo dostaniecie tu więcej niż romans, jakich pełno na półkach księgarń. Autorka miała oryginalny pomysł i raczej nie powtarzała schematów, jakie już znamy. Lektura tej książki była bardzo przyjemnym doświadczeniem, polecam!


BETH O'LEARY to brytyjska autorka. Absolwentka filologii angielskiej, zaczynająca swoją karierę w wydawnictwie publikującym książki dla dzieci. Mieszka na przedmieściach Londynu, swoją pierwszą powieść napisała w podmiejskim pociągu. Teraz jest pełnoetatową powieściopisarką, która jeśli akurat nie pisze, na pewno czyta coś porywającego, owinięcia kocem, z filiżanką herbaty w ręce.



Tytuł: Współlokatorzy
Autor: Beth O'Leary
Tytuł w oryginale: The Flatshare
Data premiery: 15 maja 2019
Wydawnictwo: Albatros
Liczba stron: 431
Ocena: 9/10

Za możliwość przeczytania serdecznie dziękuję Wydawnictwu Albatros :)






16 komentarzy:

  1. Mam wielką ochotę przeczytać tę książkę. Wiele slyszalam o niej. 😀
    Pozdrawiam
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto ją sprawdzić, jest świetna :D

      Usuń
    2. Czy jesteś w kryzysie finansowym, szukasz pieniędzy, aby rozpocząć własną działalność gospodarczą lub zapłacić rachunki ?, PayLATER Loan otrzymuje wszystkie rodzaje pożyczek przy niskim oprocentowaniu 2% Złóż wniosek teraz przez e-mail na adres: ( paylaterloan@zoho.com ) LUB WhatsApp ( +19292227518 )

      Usuń
  2. Książka już czeka na moim czytniku. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, mam nadzieję, że się spodoba :D

      Usuń
  3. Czy jesteś w kryzysie finansowym, szukasz pieniędzy, aby rozpocząć własną działalność gospodarczą lub zapłacić rachunki ?, PayLATER Loan otrzymuje wszystkie rodzaje pożyczek przy niskim oprocentowaniu 2% Złóż wniosek teraz przez e-mail na adres: ( paylaterloan@zoho.com ) LUB WhatsApp ( +19292227518 )

    OdpowiedzUsuń
  4. PILNA OFERTA KREDYTOWA Czy ty

    Potrzebujesz jakiegoś rodzaju pożyczki?

    Potrzebujesz osobistej pożyczki?

    Czy potrzebujesz pożyczki?

    Czy chcesz zapłacić rachunki?

    Czy chcesz być stabilny finansowo?

    Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji

    E-mail: Mrfrankpoterloanoffer@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć wszystkim, widziałem komentarze osób, które już otrzymały pożyczkę (firma pożyczkowa bogactwa Nelson), a następnie postanowiłem poprosić o ich rekomendacje, które potwierdziłem na moim osobistym koncie bankowym na łączną kwotę 20 000 EUR. Prosiłam godziny temu. To naprawdę świetna wiadomość i radzi każdemu, kto potrzebuje prawdziwej pożyczki, aby złożyć wniosek przez e-mail (nelsonwealthfinacialloanservic@gmail.com). Cieszę się, że mogę uzyskać pożyczkę, o którą się ubiegałem. Proszę podzielić się pomocą z przyjaciółmi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej, jestem dziś bardzo podekscytowany. Widziałem komentarze osób, które otrzymały już pożyczkę w LAPO M-F i wtedy zdecydowałem się aplikować na podstawie popularnych rekomendacji i zaledwie kilka godzin temu potwierdziłem na swoim koncie łączną kwotę 20 000 euro. To naprawdę świetna wiadomość i każdemu, kto potrzebuje prawdziwej pożyczki, radzę złożyć wniosek przez e-mail: lapofunding960@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej, jestem dziś bardzo podekscytowany. Widziałem komentarze osób, które otrzymały już pożyczkę w LAPO M-F i wtedy zdecydowałem się aplikować na podstawie popularnych rekomendacji i zaledwie kilka godzin temu potwierdziłem na swoim koncie łączną kwotę 20 000 euro. To naprawdę świetna wiadomość i każdemu, kto potrzebuje prawdziwej pożyczki, radzę złożyć wniosek przez e-mail: lapofunding960@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć wszystkim, widziałem komentarze ludzi, którzy już dostali Puste karty bankomatowe od Mike'a Fishera. Szczerze myślałem, że to oszustwo, a potem zdecydowałem się złożyć wniosek na podstawie ich zaleceń. Kilka dni temu potwierdziłem na progu, że otrzymałem czystą kartę do wypłaty 12 000 euro, o którą prosiłem w interesach. To naprawdę dobra wiadomość i bardzo się cieszę, że radzę wszystkim, którzy potrzebują prawdziwego HAKERA, aby skontaktowali się z nim i którzy na pewno zwrócą pieniądze, aby złożyć wniosek przez e-mail (SMS lub telefon) +1 (765) 705-0044 Są szczerzy Hakerzy
    Są w stanie dostarczyć Twoje puste karty bankomatowe
    Skontaktuj się z panem Mikiem
    E-mail: int.hackers002@gmail.com
    Telefon: +1 (765) 705-0044

    OdpowiedzUsuń
  9. Nazywam się Ania z Warszawy Polska, chciałbym krótko opowiedzieć, w jaki sposób udało mi się uzyskać pożyczkę online, złożyłem wniosek o pożyczki z forów must tutaj na tych stronach i nie byli w stanie pomóc, więc szczęście mi się udało w kontakcie z firmą pożyczkową Jorge Grace z siedzibą w Stanach Zjednoczonych Ameryki, Mój przyjaciel dostał od nich pożyczkę i podał mi adres swojej firmy, więc skontaktowałem się z nimi i byli w stanie pomóc. pomóż i modlę się, niech Bóg ich błogosławi, proszę, jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pożyczki, skontaktuj się z nimi pod adresem firmowym (jorgegraceloanfirm@gmail.com), pomogą ci powiedzieć, że Ania skierowała do ciebie podziękowania.

    Ania Monica

    OdpowiedzUsuń
  10. czesc
    przepraszam, ze mozesz mnie nie znac, mam na imie Marta, bylem w takiej sytuacji jak teraz, kiedy potrzebowalem pozyczki, wystapilem o pozyczke w ponad 2 firmach na tej stronie i zostalem oszukany. Stracilem ponad 8000, bylem sfrustrowany i zmeczony, dopóki mój przyjaciel w Lizbonie, Marian polaczyl mnie z wiarygodna i autentyczna firma pozyczkowa JORGE GRACE LOAN FIRM, pomogli mi w pozyczce 20,0000, moga Ci równiez pomóc jesli potrzebujesz pilnej pozyczki, po prostu wyslij e-mail na adres firmy: {jorgegraceloanfirm@gmail.com}

    Matra Costa

    OdpowiedzUsuń
  11. My name is Mohammed Ahsan I'm a financial Consultant of a reputable firm Operating out of the United Kingdom
    we provide Discrete Financial, Services for High Net Worth CEO's/Executives of Corporation & Senior Government Officials globally.
    What we do is Legal & within the ambit of the law but following the Leakage of the Infamous United Kingdom
    Papers & subsequent threat by the International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ)
    International Criminal Court (ICC)
    Below is what my Sender can offer.
    1, MT103 gpi automatic
    2, MT103 wire transfer
    3, MT103 TT
    4, MT103/202 manual download
    5, SBLC lease and Purchase

    All bank instrument will be done via bank officer to bank officer, Receiver has to provide bank officer details
    on DOA all brokers are welcome and guarantee of there payment after successful deal
    kindly send me a message via email and WhatsApp.


    Email: mohammedahsan877@gmail.com

    WhatsApp- +19893413179

    OdpowiedzUsuń
  12. Świadectwo! Świadectwo!! Świadectwo!!!
    Zeznanie pożyczki Otrzymałem pożyczkę w wysokości 145 000 € od Martina Nagl, więc jeśli potrzebujesz pożyczyć pieniądze, możesz się z nią skontaktować i poprosić o więcej informacji na temat warunków pożyczki.naglmartin11@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzień dobry, nazywam się Ahmad Asnul Brunei i mieszkam na Łotwie. Po miesiącach prób uzyskania pożyczki przez Internet chcę porozmawiać o dobroci Boga w moim życiu i zostałem oszukany, więc rozpaczałem, że mogę dostać pożyczkę przez internet. pożyczka od legalnego pożyczkodawcy, potem komentarz mojego przyjaciela o nazwisku Walter Chad. Widziałem to i wspomniałem o tej legalnej firmie pożyczkowej, w której szybko i łatwo otrzymał pożyczkę bez stresu, więc przedstawił mnie pani o imieniu lady. Dlatego złożyłem wniosek o pożyczkę w wysokości 75 000 USD z niskim oprocentowaniem 2%, więc pożyczka została zatwierdzona i wpłacona na moje konto bankowe, mówi Julian Hoffman, który prowadzi firmę o nazwie Credit Credit Institutions. w ten sposób udało mi się uzyskać pożyczkę, aby zachować zepsutą pracę i zapłacić rachunki, więc radzę każdemu, kto chce uzyskać pożyczkę, aby szybko i łatwo skontaktował się z nim przez e-mail do firmy pożyczkowej: (loancreditinstitutions00@gmail.com) / lub Whatsapp : +393512114999, czego potrzebujesz Dziękuję za przeczytanie najwspanialszej referencji w moim życiu, na miesiące, aby uzyskać jakikolwiek kredyt.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia