niedziela, 3 października 2021

Alice Oseman - Heartstopper. Tom 1



Charlie i Nick poznają się w szkole. Charlie był tam prześladowany, ale wreszcie może otwarcie mówić o swojej orientacji. Nick gra w szkolnej drużynie rugby i słyszał trochę o Charliem – chłopaku, który został wyoutowany rok wcześniej – choć nigdy nie miał okazji z nim porozmawiać.

Nick i Charlie trafiają na wspólne zajęcia i siadają w jednej ławce. Szybko stają się przyjaciółmi i wkrótce Charlie zakochuje się w Nicku, choć wydaje mu się, że nie ma najmniejszych szans. Obaj mają wspólne pasje, odwiedzają się w domach. Przyjaciele Charliego nie rozumieją: co on widzi w tym potężnym chłopaku z drużyny sportowej? Sam Nick nie do końca rozumie, co się z nim dzieje, ale czuje, że to przy Charliem może być nareszcie sobą. Wreszcie, podczas urodzinowej imprezy kolegi Nicka, dochodzi do przełomu w ich relacji. Charlie zostaje z pytaniem: co się właściwie wydarzyło i czy Nick odwzajemnia jego uczucie?


W ostatnim czasie nie ma drugiej takiej książki, o której słyszałabym więcej, niż "Heartstopper" Alice Oseman. Prawdopodobnie ma to wiele wspólnego z faktem, że wkrótce seria ta doczeka się ekranizacji na Netflixie i zyskuje coraz większy rozgłos. Porównywana do wielu moich ukochanych książek LGBT oczywiście od razu zwróciła moją uwagę i jej polskiej premiery wyczekiwałam już od kilku miesięcy. Warto jednak wspomnieć, że nie jest to typowa forma książek, jakie czytam, ponieważ historia Nicka i Charliego napisana została w formie komiksu, czego na początku zupełnie się nie spodziewałam. W tomie pierwszym poznajemy głównych bohaterów, obserwujemy jak rozwija się między nimi przyjaźń, a może nawet zauroczenie, no i co mogę powiedzieć? Jestem zauroczona. Nie trzeba wiele, aby dwójka uroczych postaci skradła kawałek mojego serca, ale Charlie i Nick zrobili to tak szybko, że czuję niedosyt i pragnę mieć u siebie już kolejne części.

Charlie i Nick poznają się, gdy zostają usadzeni razem w szkolnej ławce. Chociaż są od siebie na wiele sposobów różni - Charlie to cichy, prześladowany przez rówieśników z powodu swojej orientacji chłopak, a Nick jest popularnym członkiem szkolnej drużyny rugby - to od razu łapią nić porozumienia i rozwija się między nimi przyjaźń. Oboje zaczynają spędzać ze sobą każdą wolną chwilę, grać w gry, odwiedzać się w domach. Dla Charliego sprawy jednak zaczynają się komplikować, gdy zdaje sobie sprawę, że zaczyna się w Nicku zakochiwać. Nick jednak zawsze wolał dziewczyny, więc jak mógłby mieć u niego kiedykolwiek jakąś szansę?

Przyznam szczerze, nigdy w moim życiu nie miałam okazji przeczytać powieści graficznej - a tym właśnie jest cała seria "Heartstopper" - komiksami. Dlatego przyzwyczajenie się do tej nowej formy literatury troszkę mi zajęło, ale dość szybko zakochałam się w tych uroczych bohaterach i słodkiej historii, która z pewnością jest dopiero początkiem przygód Charliego i Nicka. W tym tomie dostajemy jedynie małą zapowiedź ich wspólnej historii, obserwujemy jak ich przyjaźń powoli przemienia się w zauroczenie, aż w końcu dochodzi do pewnych sytuacji, które zwiastują przeróżne dramaty w kolejnych tomach. Z tego też powodu fabularnie nie dzieje się tutaj nic wielkiego, a bohaterowie zostają jedynie "liźnięci". Jednak sposób w jaki autorka prowadzi nas przez ich przygody, a wszystko oparte przepięknymi i uroczymi rysunkami, sprawia, że nie sposób się w tych bohaterach nie zakochać. Moje serce puchło z każdą kolejną stroną.

Charlie to chłopak, który został jakiś czas temu wyautowany w szkole i od tamtej pory musi zmagać się z docinkami ze strony rówieśników. Uwagę zwraca na niego tylko jeden chłopak, Ben, ale jak szybko się okazuje - wcale nie traktuje go w porządku. Jego reakcja na to, że Nick - popularny, lubiany chłopak - nie tylko był dla niego miły, ale chciał zostać jego przyjacielem jednocześnie złamała mi serce i sprawiła, że czułam się trochę tak, jakby ktoś trzymał je w garści i ściskał. Uśmiech nie schodził mi z twarzy, gdy przyjaźń tej dwójki rozwijała się w najsłodszy możliwy sposób. Każdy moment, każdy uśmiech ocieplał moje serce.

Biorąc pod uwagę, że to dopiero pierwszy tom, naprawdę nie mogę się doczekać w którą stronę autorka pokieruje ich historię. Potrzebuję więcej szczegółów z życia tych bohaterów, więcej fabuły, no i oczywiście jeszcze więcej przyjaźni i jeszcze więcej miłości. Nawet bym się nie spodziewała, że tak spodobają mi się powieści graficzne, ale rysunki sprawiły, że ta historia stała się jeszcze lepsza. Przeczytałam ją w mgnieniu oka, a uśmiech nie schodził mi z twarzy. Jeśli lubicie takie szybkie, lekkie i słodkie młodzieżówki, to koniecznie czytajcie "Heartstoppera"!


Alice Oseman - brytyjska pisarka, autorka wielu komiksów i jednocześnie studentka anglistyki na Uniwersytecie Durham. Jej pierwsza publikacja została wydana, gdy miała 17 lat. W swoich historiach skupia się na życiu nastolatków we współczesnej Wielkiej Brytanii.


Tytuł: Heartstopper. Tom 1
Autor: Alice Oseman
Seria: Heartstopper. Tom 1
Tytuł oryginału: Heartstopper. Vol 1
Data premiery: 15 września 2021
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 288
Ocena: 8/10

Za egzemplarz książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Jaguar!





Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia