środa, 1 marca 2023

Elizabeth O'Roark - Diabeł z Hollywood



Może i nie jest diabłem, ale praca z nim przez sześć tygodni wydaje się piekłem na ziemi.

Hayes Flynn jest aroganckim gburem znanym z zamiłowania do szkockiej i sposobu, w jaki rozprzestrzenia swój brytyjski „urok” w całym Hollywood, nigdy dwa razy z tą samą kobietą.

Jest przy tym ostatnią osobą, dla której Tali chciałaby pracować, ale dobrze płaci, a w dodatku ma twarz, od której nawet ona nie może oderwać wzroku. Im więcej czasu spędzają razem, tym trudniej jest go nienawidzić.

Okazuje się bowiem, że pod tą zadowoloną z siebie powierzchownością kryje się serce, którego nie chce pokazać – takie, które zostało złamane dekadę wcześniej.

Tali chciałaby je dla niego posklejać, zanim będzie musiała odejść… Ale jak to zrobić, żeby przy okazji nie złamać swojego?


Minęły lata odkąd czytałam ostatnio książkę Elizabeth O'Roark, ale powróciłam do jej twórczości z największą przyjemnością. Jej nowa seria "Nie taki diabeł straszny" to jej powrót na polski rynek czytelniczy po latach i chociaż jest napisana w zupełnie innym klimacie niż chociażby "Przebudzenie Olivii" czy "Pokusa Erin", które były bardziej emocjonalnymi powieściami, to jest w nich ta sama lekkość i urok, za które pokochałam jej styl pisania lata temu. Przezabawna, słodka, pikantna, lekka i niewymagająca - dla mnie brzmi to jak ideał. Zresztą, kto oparłby się takiemu przystojnemu diabłu, jak Hayes Flynn?

Tali rok temu przekonała się, że mężczyznom nie można ufać i nawet najlepszy związek może okazać się kłamstwem i rozpaść się w mgnieniu oka. A jej nowy szef, jeden z najsłynniejszych chirurgów plastycznych w Hollywood, to usposobienie wszystkiego, czego nienawidzi w mężczyznach. Przyjmuje posadę jego asystentki tylko z tego powodu, że potrzebuje pieniędzy. Hayes Flynn nie bez powodu ma reputację kobieciarza, o czym przekonuje się już pierwszego dnia pracy, gdy zmuszona jest pozbyć się leżącej w jego łóżku, nagiej kobiety. Gdyby nie goniący ją termin oddania jej pierwszej książki i wisząca nad nią, jak ciemna chmura burzowa, zaliczka, uciekałaby od niego, jak najdalej. Szybko okazuje się jednak, że być może Hayes i Tali mają o wiele więcej wspólnego, niż mogłoby się im wydawać, a za maską faceta diabła, któremu nie zależy na niczym poza pracą, skrywa się skrzywdzony człowiek, który - zupełnie jak Tali - obiecał sobie już nigdy nie otworzyć przed nikim serca. Czy osoby z sercami pokrytymi wieloma warstwami ochronnymi pozwolą sobie na miłość?

Kiedy bohaterowie książki sprawiają, że chichoczę jak nastolatka i nie mogę przestać się uśmiechać, to od razu wiadomo, że mam w rękach coś wartościowego. "Diabeł z Hollywood" może i nie jest wyszukaną lekturą, a nawet sama fabuła nie jest niczym oryginalnym, ale ci bohaterowie i ich relacja zauroczyły mnie w ciągu kilku pierwszych rozdziałów książki, a to nie lada wyczyn. To była najlepsza pozycja na wieczór, kiedy potrzebowałam czegoś szybkiego, co nie będzie wymagało ode mnie skupienia, ani zaangażowania emocjonalnego. Dawno już się tak zwyczajnie nie bawiłam i nie śmiałam, jak podczas lektury historii Tali i Hayesa - a dla mnie to wyznacznik komfortu, jestem więc pewna, że w przyszłości powrócę do tej książki.

Hayes i Tali to na pierwszy rzut oka zupełne przeciwieństwa. On jest diabelnie przystojnym pracoholikiem, znanym chirurgiem plastycznym gwiazd Hollywood, który wolne wieczory spędza wlewając w siebie niezdrowie ilości alkoholu lub na baraszkowaniu z coraz to inną kobietą. Natomiast ona ciężko pracuje, aby spełnić marzenie o zostaniu pisarką, a poza pracą asystentki i pisaniem nie zależy jej na swoim życiu uczuciowym i zdecydowanie woli spędzać wieczory sama. Kiedy jednak ich charaktery się zderzają, wybucha niesamowita chemia, którą podszyta jest każda ich kolejna interakcja. Gdzie on działa na nerwy swoim zachowaniem, jakby naumyślnie chciał trzymać każdego z daleka od siebie, ona nie daje sobą pomiatać i zawsze go o tym informuje. Ich sprzeczki i przekomarzanki to czysta rozrywka, niejednokrotnie bolał mnie brzuch ze śmiechu.

O'Roark dotychczas znałam od bardziej emocjonalnej strony, ale jestem zauroczona tą cieplejszą, podnoszącą na duchu wersją, jaką poznałam w tej książce. Szczególnie, że to cudowny slow burn, który w najsłodszy sposób pokazuje wszystkie etapy zakochiwania się w osobie, której najmniej się w swoim życiu spodziewaliśmy. Pokochałam to, jak krok po kroku budowali zaufanie i odkrywali wszystkie karty, pozwalając poznać nawet najbardziej skryte i wrażliwe cząstki siebie. To osoby, które otoczyły swoje serca murami, gdy lata temu zostały złamane, ale ich przyjaźń, zrozumienie i zaufanie, jakim się wzajemnie obdarzyli, pozwoliły im je zburzyć i odkryć coś jeszcze piękniejszego. Pokochałam ich relację, ich miłość i to, jak wzajemnie zmieniali się na lepsze.

Jak już pisałam, nie oczekujcie od tej książki zwrotów akcji, wielkich dramatów, ani zaskakującej fabuły. Ta historia dość mocno skupia się na przyziemnych wątkach i relacji między bohaterami, co mi akurat bardzo się bardzo podobało - lubię czytać o najmniejszych momentach, które w szerszej perspektywie mają ogromne znaczenie dla bohaterów. Gdybym miała wymienić idealną książkę na wieczór po ciężkim dniu, na liście zdecydowanie znalazłaby się ta pozycja. Jest humor, ciepło, emocje, trochę erotyki, ale przede wszystkim dużo słodkości i miłości. Już się nie mogę doczekać drugiego tomu!






ELIZABETH O'ROARK po latach pisania publikacji medycznych, postanowiła, że w końcu chce zacząć pisać coś, co jest tylko i wyłącznie wytworem jej wyobraźni. Jej powieść Przebudzenie Olivii zyskała ogromne uznanie fanów w Polsce i za granicą, a także została nagrodzona złotym medalem Independent Publisher Book Awards. Elizabeth mieszka w Waszyngtonie z trójką swoich dzieci.







Tytuł: Diabeł z Hollywood
Autor: Elizabeth O'Roark
Tytuł w oryginale: A Deal with the Devil
Seria: Nie taki diabeł straszny. Tom 1
Data premiery: 18 stycznia 2023
Wydawnictwo: Niegrzeczne Książki
Liczba stron: 360
Ocena: 8/10

Współpraca reklamowa z Wydawnictwem Niegrzeczne Książki :)


Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia