poniedziałek, 16 maja 2022

Kiera Cass - Rywalki. Opowiadania



Książę i Gwardzista oraz Królowa i Faworytka teraz w jednym tomie.

Książę pokazuje wydarzenia sprzed Eliminacji i pozwala czytelnikowi śledzić młodego władcę od pierwszego dnia ich rozpoczęcia.

W opowiadaniu Gwardzista przekonamy się, jak płynęło życie Aspena w pałacowych komnatach – i ujrzymy prawdę o świecie gwardzistów, której nigdy nie poznała America...

W Królowej możemy śledzić losy przyszłej matki księcia Maxona, Amberly, podczas poprzednich Eliminacji, w których wybrano ją na żonę władcy.

Jedna z 35 kandydatek, Marlee Tames pojawiła się w pałacu, by zdobyć serce księcia Maxona – ale jej własne serce miało inne plany. Faworytka przedstawia sceny ze wspólnego życia Marlee i Cartera, poczynając od pamiętnej nocy, gdy ich sekret wyszedł na jaw, aż po wydarzenia z finału Jedynej.

W książce znalazły się również krótkie opowiadania o przeżyciach w pałacu Celeste oraz pokojówki Ameriki, a także specjalne dodatki – wywiady z autorką, lista klas, drzewa genealogiczne rodów, spis wszystkich kandydatek oraz oficjalne playlisty.


Powracanie do historii z młodości zawsze z jakiegoś powodu napawa mnie strachem. Być może to dlatego, że naturalną częścią naszego życia są zmiany, a mam wrażenie, że jeśli chodzi o mój gust czytelniczy, jest on pod wieloma względami bardzo różny od tego z młodości. Seria "Rywalki" Kiery Cass była jedną z tych serii, na punkcie której oszalałam lata temu, ale do której troszkę obawiałam się powrócić teraz. Nie mogłam jednak przejść obojętnie obok opowiadań z tego świata, bo zdecydowałam, że fajnym eksperymentem będzie jeszcze raz się w nim zanurzyć. I tak właśnie było - to było niepowtarzalne doświadczenie, które cofnęło mnie do dzieciństwa, do tego znajomego ciepła, które jak się okazało, wcale nie przeminęło. Być może nie jestem już grupą docelową tej historii, ale sentyment pozostanie na zawsze i naprawdę fajnie było jeszcze raz przeczytać o tych bohaterach.

"Rywalki. Opowiadania" to - jak się można domyślić - zbiór opowiadań z dobrze nam wszystkich znanej serii Rywalki. W książce dostajemy jednakże nie tylko krótkie historie, które już się wcześniej pojawiły, jak "Książę i Gwardzista", w których śledzimy losy Maxona sprzed Eliminacji i ich początków, a także zmagania Aspena jako gwardzisty w trakcie Eliminacji i pracy w pałacu, czy "Królowa i Faworytka", w których autorka przedstawia historię początków rodziców Maxona podczas Eliminacji ojca Maxona, a także historię zakazanej miłości Marlee i Cartera, ale też kilka króciutkich historii innych dziewczyn z Eliminacji. W książce fani serii znajdą też wiele interesujących dodatków, jak przedłużony epilog trylogii, w której widzimy Maxona i Americę dwa lata po zakończeniu Eliminacji, a także wywiad z samą autorką, rody genealogiczne bohaterów, playlisty, pełną listę kandydatek, a nawet wyjaśnienie poszczególnych klas.

Nadal pamiętam te czasy wojen między drużyną kibicującą Maxonowi, a tą, która wolała Aspena. Pamiętam jak bardzo przeżywałam kolejne Eliminacje i jak mnie szlag trafiał za każdym razem, kiedy coś szło nie po mojej myśli. Te krótkie opowiadania tym bardziej uświadomiły mi co to była za szalona przygoda, szczególnie, że zaczynamy właśnie od historii Maxona, a potem Aspena. Wiecie co sobie uświadomiłam? Że nadal nie lubię Aspena. Nie przetrwałam przez jego opowiadanie. Co jest przezabawne, bo myślałam, że dorosłej mnie już przeszło, a okazuje się, że moja nienawiść do trójkątów miłosnych ma się bardzo dobrze. Kiera Cass ma tak bardzo przystępny styl pisania, że nawet po latach kompletnie zniknęłam w tym świecie i nie mogłam się oderwać. Jej bohaterowie są tak intrygujący i naprawdę fajnie było zobaczyć poszczególne wydarzenia innymi oczami, niż Ameriki.

Chyba moim ulubionym opowiadaniem z całego tego zbioru jest historia Marlee i Cartera, która lata temu kompletnie rozwaliła mi serce. Każdy kto czytał wie do czego doszło w trylogii, gdy na jaw wyszedł ich zakazany romans, ale bardzo fajnie było przeczytać jak to wszystko wyglądało właśnie oczami samej Marlee, zarówno przed wymierzeniem im kary, jak i po. Muszę przyznać, że to jedna z tych par, o których mogłabym przeczytać całą książkę, bo to historia jednocześnie tragiczna, jak i przepiękna. Może też mało realistyczna i odrobinę przesłodzona, ale ja strasznie ich lubiłam i lubię nadal, więc przez to opowiadanie po prostu przepłynęłam.

Myślę, że ten zbiór opowiadań to będzie idealna pozycja dla fanów serii, zarówno starych, jak i nowych, bo różnorodność historii pozwala poznać bliżej bohaterów, na których może autorka nie skupia się aż tak bardzo w oryginalnej serii. Ja bawiłam się świetnie nawet pomimo tego, że od lektury trylogii minęły już lata. Opowiadania zostały naprawdę ciekawie poprowadzone i rzeczywiście wnoszą coś do historii, nie są tutaj tylko dla samego bycia, więc lektura ich była bardzo przyjemnym doświadczeniem. Jeśli ten świat nie jest wam obcy i macie ochotę na chwilę ponownie wrócić do znanych bohaterów, to bardzo wam polecam ten zbiór!


Kiera Cass (ur. 1981) jest debiutującą amerykańską pisarką, autorką bestselerowych powieści z serii „Selekcja”, które znalazły się na liście bestselerów New York Timesa. Kiera Cass dorastała w Południowej. Ukończyła Radford University, a po ślubie zamieszkała w Christiansburg. Dziś jest nie tylko rozpoznawalną autorką książek, ale także szczęśliwą matką i spełnioną żoną. Ma cudowne dzieci, którymi chwali się na każdym kroku.

W 2012 roku  roku prawa telewizyjne do trylogii “Selekcja” zostały wykupione przez CW Television Network, która wyemitowała dwa filmy pilotażowe, potem zaprzestała dalszej produkcji. W kwietniu 2015 prawa filmowe do trylogii zostały nabyte przez Warner Bros. W 2016 roku Kiera Cass napisała kolejną powieść “Syrena”, która w krótkim czasie zdobyła serca czytelników z całego świata.


Tytuł: Rywalki. Opowiadania
Autor: Kiera Cass
Seria: Rywalki
Tytuł w oryginale: The Selection Stories
Liczba stron: 432
Wydawnictwo: Jaguar
Data premiery: 13.04.2022r.
Ocena: 7/10

Za egzemplarz książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Jaguar!



1 komentarz:

  1. Kilka tygodni temu kumpel powiedział mi o 514 455 736 . Ja pewnie z tej oferty skorzystam bo po prostu bardzo się opłaca.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia