czwartek, 3 października 2024

Leah Brunner - Betrothal or Breakaway | Patronat medialny



Moja najlepsza przyjaciółka Amber ma problemy sercowe. Dosłownie i w przenośni.

Najpierw Amber porzucił narzeczony, gdy powiedziała mu, że jest w ciąży. Potem dowiedziała się, że czeka ją droga i nieunikniona operacja serca. Przyszedł mi więc do głowy pomysł… Pobierzemy się! Ubezpieczenie zdrowotne pokryje koszty operacji, ja pomogę przy dziecku, a złota obrączka na moim palcu sprawi, że rodzice – którzy chyba myślą, że jestem niezdolny do miłości – dadzą mi wreszcie spokój. Przynajmniej na jakiś czas. Po dwóch latach platonicznego szczęścia rozejdziemy się w swoje strony i powrócimy do bycia najlepszymi przyjaciółmi, jak wcześniej. Brzmi jak świetny plan, prawda?

Też tak myślałem. Problem w tym, że zakochałem się w Amber. I w jej córeczce...


Oto najsłodsza, otulająca ciepełkiem serce historia, jaką przeczytałam w tym roku. Kocham całą serię D. C. Eagles z wielu powodów, ale to Betrothal or Breakaway sprawiło, że od pierwszej do ostatniej strony nie mogłam zmyć z twarzy ogromnego uśmiechu, a moje serce urosło do ogromnych rozmiarów. Wyobraźcie sobie tylko najcieplejszą historię friends to lovers z całą masą rodzinnej słodyczy, odrobiną udawania (ale czy na pewno?), hokejem oraz przyszywaną rodziną składającą się z przezabawnych hokeistów i ich partnerek. Ford, Amber i malutka Nella skradli moje serce już od pierwszych chwil, a każdy kolejny moment z nimi bezpowrotnie zdobywał moją miłość. Jestem bardzo dumna mogąc patronować tak wspaniałej historii (jak i zresztą całej serii).

Amber i Ford są przyjaciółmi, odkąd w wieku ośmiu lat ona znalazła go płaczącego pod stolikiem w klasie. Od tamtej pory to zawsze byli Amber i Ford, Ford i Amber - najlepsi przyjaciele pomimo zachodzących w ich życiach zmian, pomimo dojrzewania, dzielących ich kilometrów i innych ludzi. I chociaż Amber nigdy się o tym nie dowiedziała, Ford zawsze skrycie ją kochał, czekając, aż może w końcu dostrzeże w nim kogoś więcej, niż przyjaciela. Wszystko się zmienia, gdy Amber rzuca były narzeczony dzień po tym, jak mówi mu, że spodziewa się ich dziecka. Trzy miesiące po narodzinach leci do Forda z córeczką, aby poprosić go o pomoc finansową w operacji serca. Nie spodziewa się natomiast, że on zaproponuje jej małżeństwo, aby jego ubezpieczenie mogło ująć nie tylko ją, ale i jej córkę, Nellę. Jedyny haczyk jest taki, że musieliby przez najbliższe dwa lata udawać małżeństwo i prawdziwą rodzinę. Jednakże czy po tym wszystkim będą potrafili wrócić do bycia tylko przyjaciółmi?

Jak nie przepadam za wątkiem od przyjaźni do miłości, tak Leah Brunner stworzyła tu idealny scenariusz - dwójkę najlepszych przyjaciół, którzy być może nigdy nie mogli się zgrać w czasie, ale których łączy prawdziwa, nierozerwalna więź, która tylko czekała, aby dać swój upust. Amber i Ford - znany wszystkim jako Remy, kapitan drużyny hokejowej D. C. Eagles - to nie tylko przyjaciele, ale dwójka ludzi, która jest w stanie zrobić dla siebie wszystko. I choć Amber nie jest tego świadoma, to miłość Forda do niej, a wkrótce i do jej córeczki, wylewa się stronami. To trwająca i rosnąca w sile miłość gotowa do poświęceń.

Nie potrafię wyrazić słowami, jak bardzo pokochałam tę rodzinkę, którą stworzyli razem Ford, Amber i malutka Nella. Nie jestem największą fanką motywu samotnego rodzicielstwa, ale autorka po raz kolejny stworzyła tu coś wyjątkowego - rodzinę pozszywaną z różnych niefortunnych sytuacji, ale prawdziwą rodzinę mimo wszystko. Nawet jeśli wszystko zaczyna się od fikcyjnego małżeństwa, tak naprawdę bycie razem, wspólne mieszkanie, rodzicielstwo przychodzi im tak naturalnie, jakby właśnie tak miało być przez cały czas.

Co podoba mi się w najbardziej, książki z tej serii mają być lekkimi komediami romantycznymi bez scen 18+, przy których można miło spędzić czas i się odprężyć, ale autorka zawsze dba o to, aby w tych historiach było też serce. Porusza ważne i życiowe tematy, tworzy realistycznych bohaterów i daje nadzieje na to, że każdy w końcu znajdzie swoje szczęście. Teraz także nie mogło być inaczej, bo gdzieś pomiędzy popularnymi motywami wyłania nam się ciepła, rodzinna i wspaniała historia, która trafia prosto do serca.

Ukazana w książce neuroróżnorodność Forda to powiew świeżości i element, który pozwala nie tylko zrozumieć osobę w spektrum autyzmu, ale też w tak ważny sposób ukazuje, że każdy kocha i radzi sobie z różnymi sytuacjami na własny sposób. Chociaż tak wielka zmiana, jak niespodziewane małżeństwo i opieka nad przyjaciółką, którą kocha całe życie, oraz jej nowonarodzoną córką, to dla niego wiele - co autorka ukazuje rewelacyjnie - to Ford i tak stara się dawać z siebie wszystko, aby jego dziewczyny czuły się zadbane i kochane. A Amber, porzucona przez narzeczonego w ciąży, to supermama, której siła i odwaga, ale też chwile strachu i samotności, doszczętnie mnie poruszyły. Brunner stworzyła tu kawał naprawdę pięknej i wyjątkowej historii, która zapada prosto w serce.

Nigdy bym się nie spodziewała, że książka oparta na moich mniej lubianych motywach stanie się moim ulubieńcem, ale Betrothal or Breakway po prostu kradnie serce. Bezpowrotnie. Nie wiem, czy da się tę historię przeczytać i nie przepaść dla tej przyszywanej rodziny, grupki przyjaciół, malutkiej Nelli i Amber oraz Forda. A taką wisienką na torcie dla mnie i dla każdej osoby, która również nie przepada za scenami erotycznymi jest fakt, że to w pełni bezpieczna, ale też dojrzała i wyjątkowa powieść. Szczerze mówiąc, mogłabym się nie rozstawać z tymi bohaterami, bo zawsze tak dobrze się bawię, gdy powracam do tej serii. Jest humor, ciepło, miłość, trochę życiowego realizmu i dużo, dużo nadziei. Mam wielką nadzieję, że ta trójka skradnie wasze serca.




LEAH BRUNNER - autorka uroczych i zabawnych romansów. Jej powieści niejednokrotnie gościły na liście 50 najlepiej sprzedających się książek Amazona! Uwielbia tworzyć realistycznych bohaterów, z którymi łatwo się utożsamić. Ich perypetie sprawią, że będziecie śmiać się (i zalewać łzami).

Kiedy akurat nie pisze, spędza czas na głaskaniu swojego kota rasy Maine Coon lub ogląda śmieszne filmy o kotach ze swoimi dziećmi.

Choć sercem związana jest z Kansas, skąd pochodzi, obecnie mieszka w Ohio z mężem i trójką dzieci. Leah można znaleźć na Instagramie @leah.brunner.writer lub dołączyć do jej grupy czytelników na Facebooku: Leah's Lit Lovers.


Tytuł: Betrothal or Breakaway
Autorka: Leah Brunner
Seria: D.C. Eagles. Tom 3
Wydawnictwo: Jaguar
Premiera: 25.09.2024
Liczba stron: 320
Ocena: 10/10

Współpraca patronacka/reklamowa z Wydawnictwem Jaguar:

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia