piątek, 17 czerwca 2022

Alice Oseman - Heartstopper. Tom 4



Charlie i Nick są gotowi, żeby powiedzieć te dwa wyjątkowe słowa.

Ale życie to nie bajka – tych dwoje musi się jeszcze wiele nauczyć o miłości.

Charlie nie wierzył, by Nick mógł odwzajemnić jego uczucie, ale teraz są już oficjalnie parą. Charlie jest coraz bliżej wypowiedzenia dwóch magicznych słów: „Kocham cię”.

Nick czuje podobnie, ale ma dużo na głowie: martwi go nie tylko coming out przed ojcem, ale też fakt, że Charlie może cierpieć na zaburzenia odżywiania.

Kiedy lato przechodzi w jesień i zaczyna się nowy rok szkolny, Charlie i Nick muszą się wiele nauczyć o tym, co oznacza miłość.


Jeśli jesteście przyzwyczajeni do tego, że historia Nicka i Charliego wywołuje uśmiech i szybsze bicie serca, to tym razem przygotujcie sobie chusteczki, bo ta część was rozwali... Szczerze nie byłam przygotowana na to jak bardzo we mnie ten tom uderzy. Tym razem Alice Oseman porusza coś, co nawarstwiało się skrycie od samego początku - zmagania Charliego ze zdrowiem psychicznym i zaburzenia odżywiania (dlatego pamiętajcie o tym, zanim zdecydujecie się przeczytać książkę). I jest to prawdopodobnie najpiękniej poprowadzona konwersacja na ten temat, jaką kiedykolwiek widziałam w książkach dla młodzieży.

Charlie i Nick są ze sobą w związku od jakiegoś czasu i wszystko wreszcie zaczęło się układać. Nadchodzą wakacje, nie muszą się już ukrywać przed najbliższymi, poza tym gotowi są powiedzieć sobie te dwa ważne słowa: "Kocham cię". Zdaje się więc, że nie mogłoby być lepiej... ale w rzeczywistości wcale nie jest tak idealnie. Nick obawia się spotkania ze swoim tatą i wyznania mu, że ma chłopaka, a poza tym jego myśli cały czas krążą wokół Charliego i jego problemów z odżywianiem. Pragnie mu pomóc zanim będzie za późno, ale nie wie jak. Jak pomóc komuś, kto boi się pomocy? Charlie i Nick muszą zmierzyć się z jednym, ważnym pytaniem: czy miłość rzeczywiście potrafi uleczyć wszystko?

Czwarty tom "Heartstoppera" pełen jest emocji i chociaż uwielbiam wszystkie poprzednie książki, to właśnie ta poruszyła mnie tak, że musiałam powstrzymywać łzy. To poważniejsza, boleśniejsza i może odrobinę mniej cukierkowa część, która porusza ważny temat zdrowia psychicznego i tego, że miłość nie potrafi uleczyć drugiego człowieka ze wszystkiego, nieważne jak bardzo tego pragniemy. Miłość to wsparcie w tych trudnych chwilach, nawet pomimo bezsilności jaką odczuwamy, gdy ukochana przez nas osoba cierpi. Właśnie z tym zmaga się Nick, poszukując sposobów, by pomóc Charliemu. To ważne, że autorka ukazuje, że żaden nastolatek nigdy nie powinien nosić w sobie takiego ciężaru, a miłość nie potrafi nas magicznie uleczyć.

Zdrowie psychiczne Charliego zostaje tutaj potraktowane z należytą ostrożnością i chociaż nie czyta się tego przyjemnie, bo chyba każdy z nas ma odruch schronienia tego chłopca przed całym światem, to bardzo ważny moment w historii Nicka i Charliego. Płakałam i śmiałam się przez łzy. I chociaż ciężko się przez to brnęło, to była przepiękna część. Prawdopodobnie moja ulubiona ze wszystkich dotychczas. Nie mogę się doczekać finalnego tomu, chociaż nie wiem czy kiedykolwiek będę gotowa się z tymi postaciami pożegnać. To jedna z tych serii, którą przeczytać powinien każdy, niezależne od wieku - jest przepiękna, momentami bolesna, ale przede wszystkim niesie piękny przekaz i daje nadzieję.



Alice Oseman - brytyjska pisarka, autorka wielu komiksów i jednocześnie studentka anglistyki na Uniwersytecie Durham. Jej pierwsza publikacja została wydana, gdy miała 17 lat. W swoich historiach skupia się na życiu nastolatków we współczesnej Wielkiej Brytanii.


Tytuł: Heartstopper. Tom 4
Autor: Alice Oseman
Seria: Heartstopper. Tom 4
Tytuł oryginału: Heartstopper. Vol 4
Data premiery: 1 czerwca 2022
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 384
Ocena: 10/10

Za egzemplarz książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Jaguar!




1 komentarz:

  1. Naturalne zioła wyleczyły tak wiele chorób, że leki i zastrzyki nie mogą wyleczyć. Widziałem wielkie znaczenie naturalnych ziół i cudowną pracę, jaką wykonali w życiu ludzi. Czytałem w Internecie zeznania ludzi na temat tego, jak zostali wyleczeni z opryszczki, HIV, diabetyków itp. przez ziołolecznictwo Dr.DAWN, więc postanowiłem skontaktować się z lekarzem, ponieważ wiem, że natura ma moc uzdrawiania wszystkiego. Zdiagnozowano u mnie HIV przez ostatnie 7 lat, ale Dr DAWN wyleczył mnie swoimi ziołami i od razu skierowałam do niego ciotkę i jej męża, ponieważ oboje chorowali na opryszczkę i też zostali wyleczeni. Wiem, że trudno w to uwierzyć ale jestem żywym świadectwem. Próbowanie ziół nie zaszkodzi. Jest także rzucającym zaklęcia, rzuca zaklęcia, aby przywrócić rozbite małżeństwa i zaklęcia powodzenia, aby prosperować i doskonalić się w życiu. Skontaktuj się z Dr.DAWN e-mail: ( dawnacuna314@gmail.com )
    Whatsapp: +2349046229159/
    +3550685677099

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia