niedziela, 6 lutego 2022

Alice Oseman - Heartstopper. Tom 2



Nick i Charlie są najlepszymi przyjaciółmi.

Nick wie, że Charlie jest gejem, a Charlie jest pewien, że Nick nim nie jest.

Miłość chodzi jednak własnymi drogami i Nick dowiaduje się mnóstwa rzeczy o swoich przyjaciołach, rodzinie… i o sobie.

Pierwszy tom serii Heartstopper kończy się po pierwszym pocałunku Charliego i Nicka, drugi natomiast przynosi odpowiedź na pytanie, co się stało dalej…

Dlaczego Nick przestraszył się i uciekł? Czy uda mu się zrozumieć swoją seksualność – i, przede wszystkim, czy rzeczywiście jest gejem? A może to wcale nie takie proste? Czy Charlie naprawdę mu się podoba, czy może rację ma jednak Tao, który boi się, że ktoś znowu skrzywdzi jego przyjaciela?

W drugim tomie Charlie i Nick muszą zmierzyć się ze swoimi wątpliwościami, ale też ze światem zewnętrznym. Bo czy można naprawdę być ze sobą, nikomu o tym nie mówiąc?


Nie wiem czy istnieje na świecie osoba, której nie zauroczyliby Nick i Charlie. "Heartstopper" zyskało w ostatnim czasie tak ogromną popularność, że niedługo doczekamy się nawet adaptacji na Netflixie, co ani trochę mnie nie dziwi. Chociaż ja sama nigdy dotąd nie miałam styczności z powieściami graficznymi, komiksy Alice Oseman kompletnie mnie zauroczyły i z każdym kolejnym tomem serii jestem zakochana w nich jeszcze bardziej. Żałuję, że przez te powieści się wręcz płynie, bo najchętniej spędziłabym z tymi bohaterami jeszcze więcej czasu. Drugi tom "Heartstoppera" tylko mi przypomniał jak bardzo polubiłam tych bohaterów i jak wciągnęłam się w ich historię.

W poprzednim tomie mieliśmy okazję śledzić jak Nick i Charlie zostają przyjaciółmi i jak krok po kroku rozwija się ich zauroczenie, a w drugim tomie wreszcie zostają oficjalnie parą. Tym razem autorka skupia się jednak na tym jaką presję nakłada społeczeństwo na to, by określić swoją orientację seksualną i wpasować się w normy społeczne, przez co właśnie przechodzi Nick. Tak wiele osób na świecie nie dostaje szansy by zrobić to na swoich zasadach, w swoim własnym czasie i serce mi się krajało obserwując zmagania Nicka, który nie tylko próbował zrozumieć samego siebie, ale też pragnął przezwyciężyć strach, aby ogłosić całemu światu, że związał się z innym chłopakiem. Jest to tym bardziej poruszające, że miliony osób na całym świecie może się z taką sytuacją utożsamić i przez większość tego tomu miałam ochotę go przytulić i powiedzieć, że wszystko będzie dobrze.

Charlie był w tym wszystkim cudowny i chyba powinnam ustanowić nową tradycję, bo za każdym razem kiedy on płakał, i mi stawały łzy w oczach. Jego wsparcie dla Nicka i jego zmagań, gotowość do bycia przy nim w najtrudniejszych momentach, absolutnie ociepliły moje serce. Czasami kompletnie zapominam, że ci chłopcy mają jedynie 15/16 lat, tak dojrzały jest ich związek - oparty na wzajemnym zaufaniu, komunikacji, zrozumieniu i szacunku. Zawsze są przy sobie i potrafią zrozumieć swoje potrzeby. Nie wiem czy można poznać ich historię i się w nich nie zauroczyć - są przecudowni.

W tej części mieliśmy również szansę poznać z bliska przyjaciół Charliego i Nicka (chociaż na tych szkoda mi słów), nawet w formie mini-komiksu o Tarze i Darcy. Z uśmiechem na twarzy obserwowałam jak wszyscy przyjaciele Charliego troszczą się o jego szczęście i akceptują Nicka jako część ich paczki. Chętnie poczytałabym o nich więcej w kolejnych tomach, bo tworzą uroczą paczkę przyjaciół.

"Heartstopper" to cudowna powieść graficzna, taka, która komfortowo ociepla serce czytelnika i wywołuje szeroki uśmiech na twarzy. Chociaż skierowana do młodszych czytelników, na pewno rozkocha w sobie i tych starszych, bo nawet ja nie mogłam się przestać uśmiechać. Bardzo polecam jeśli szukacie czegoś błyskawicznego do przeczytania, co na chwilę oderwie was od rzeczywistości, bo gwarantuję wam - ci bohaterowie skradną kawałek waszego serducha i już nigdy wam go nie oddadzą. Z niecierpliwością wyczekuję trzeciego tomu :)



Alice Oseman - brytyjska pisarka, autorka wielu komiksów i jednocześnie studentka anglistyki na Uniwersytecie Durham. Jej pierwsza publikacja została wydana, gdy miała 17 lat. W swoich historiach skupia się na życiu nastolatków we współczesnej Wielkiej Brytanii.


Tytuł: Heartstopper. Tom 2
Autor: Alice Oseman
Seria: Heartstopper. Tom 1
Tytuł oryginału: Heartstopper. Vol 2
Data premiery: 12 stycznia 2022
Wydawnictwo: Jaguar
Liczba stron: 320
Ocena: 9/10

Za egzemplarz książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Jaguar!




Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia