poniedziałek, 21 lutego 2022

Ella Maise - Pokochać Jasona



Oto Jason Thorn - niepokorny gwiazdor, który kiedyś złamał serce pewnej dziewczyny

Już raz go pokochała. Teraz on zrobi wszystko, by ponownie zdobyć jej serce.

Olive Taylor właśnie napisała swoją pierwszą książkę. Romantyczna powieść jest na tyle dobra, że ruszają prace nad jej ekranizacją. W rolę głównego bohatera ma się wcielić gwiazdor Hollywood – Jason Thorn. Gorzej być nie mogło.

Przystojny Jason nie ma pojęcia, że postać z filmu jest inspirowana jego osobą. To właśnie on lata temu złamał serce Olive, która była w nim zakochana po same uszy. Teraz ich drogi znowu się krzyżują. Czy tym razem zwróci na nią uwagę?


"Pokochać Jasona" to książka, która chodziła za mną już od kilku miesięcy, szczególnie z powodu jej popularności na BookToku. Zresztą, od bardzo dawna miałam w planach wreszcie zapoznać się z twórczością Elli Maise i cieszę się, że wreszcie mi się to udało, bo ta książka była cudowna i już wiem, że muszę się zapoznać z innymi. Ogólnie mam dziwną relację z książkami, w których bohater(owie) jest osobą sławną, szczególnie jeśli mowa o gwiazdorach Hollywood, ale ta seria skradła moje serce od razu. I chociaż nie jest idealna, bo do pewnych rzeczy bym się przyczepiła, czytałam ją z szerokim uśmiechem na twarzy i motylkami w brzuchu. Zdecydowanie była to jedna z najlepszych powieści z tym wątkiem.

Wiecie, co się dzieje, gdy zaczynasz się zachowywać tak, jakbyś kochał dziewczynę? Albo czy wiecie, co się, do diabła, dzieje, gdy zachowujesz się tak, jakbyście ze sobą chodzili i zakochiwali się w sobie? Nie?
Pozwólcie, że wam na to odpowiem: zaczynasz gubić się we własnej pieprzonej grze. Zaczynasz myśleć, że naprawdę z nią chodzisz. A co masz, kurwa, myśleć, skoro trzymacie się za ręce, patrzycie sobie w oczy, śmiejecie się razem i po prostu cieszycie się życiem?

Olive i Jason znali się, kiedy byli dziećmi. On był najlepszym przyjacielem jej nieznośnego brata, który pochodził z rozbitej rodziny i często u nich przesiadywał. Ona była kilka lat młodsza i zakochana w nim bez pamięci. Chociaż nigdy nie traktował jej inaczej, niż młodszą siostrę przyjaciela, zawsze marzyła o byciu dla niego kimś więcej. Aż w końcu złamał jej serce swoim wyjazdem i na lata utraciła z nim kontakt. Teraz Olive ułożyła sobie życie i właśnie otrzymała ogromną szansę życiową. Producent firmowy zainteresował się zekranizowaniem jej debiutanckiej powieści, z czego nie mogłaby się bardziej cieszyć. Jedyny problem? Do głównej roli wybrano Jasona Thorna. O ironio, jest to nie tylko facet, który w młodości złamał jej serce, ale największa inspiracja dla napisania jej książki. I największy łamacz serc w Hollywood. Ich ponowne spotkanie to druga szansa od losu. Jednakże czy w świecie Hollywood, w którym panuje blistr i nic nie jest prawdziwe, relacja między aktorem o złej reputacji i zwykłą dziewczyną ma szansę przetrwać?

Ostatnio często to robiłem. Trzymałem ją za rękę, blisko siebie. Oddychałem nią. Dotykałem jej. Patrzyłem jej na tyłek. I co najważniejsze, kurwa, widziałem ją.

Jeśli kochacie wątki drugiej szansy, udawanego związku (a bardziej aranżowanego małżeństwa), od przyjaźni do miłości, a wszystko to w świecie Hollywood - ta książka będzie dla was idealna. Chyba jeszcze bardziej zakochałam się w niej właśnie dlatego, że Olive i Jason nie tylko zaczynają jako dawni przyjaciele z dzieciństwa, ale gdzieś po drodze zostają wplątani w aranżowane małżeństwo i zaczynają się zacierać wszelkie granice. Mam totalnego bzika na punkcie tego wątku, a Jason i Olive skradli moje serce. Ich historia jest idealnie lekka, bez większych dramatów, a przy tym wciąga natychmiastowo i sprawdza się idealnie jako powieść na jeden wieczór.

Mój wymarzony chłopak.
Moja miłość z dzieciństwa.
Moja pierwsza miłość.
Moja jedyna miłość.
A teraz mój udawany mąż.

Nasza główna bohaterka wynajmuje mieszkanie z trójką przyjaciół, w tym z byłym chłopakiem i prowadzi stosunkowo normalne życie. Jej debiutancka książka, która inspirowana była jej nieodwzajemnioną miłością do przyjaciela z dzieciństwa zyskuje jednak taką popularność, że niemalże natychmiastowo sprzedaje prawa do jej ekranizacji. Fajnie było zobaczyć te kilka rozdziałów z przeszłości, gdzie w typowym dla młodej nastolatki stylu wzdychała do Jasona, bo dzięki temu te rozdziały z teraźniejszości, w których dla odmiany to Jason próbował zyskać jej uwagę, były przesłodkie. Jason natomiast znany jest z tego, że sypia z wieloma kobietami z Hollywood i ciągle pakuje się w jakieś kłopoty. Gdy do sieci trafia nagranie jak uprawia seks w miejscu publicznym, producenci zaczynają odmawiać współpracy i jego kariera staje na włosku. Film na podstawie książki Olive to jego szansa na pokazanie się w nowym świetle, ale to nie wystarcza - jego agenci twierdzą, że powinien się z kimś związać na poważnie, aby poprawić swoją opinię.

- Widzisz mnie, Olive?
(...)
- Zawsze cię widziałam, Jason - odpowiedziała szeptem.

Czy ich historia miałaby w ogóle szansę wydarzyć się w prawdziwym życiu? Cóż, nie oszukujmy się, raczej nie. To bajka, kilkaset stron marzenia niejednej dziewczyny (serio, kto z nas nie chciał za młodu rozkochać w sobie gwiazdora?), ale to działa. Pożerałam kolejne strony romansu Olive i Jasona, tajemnic i intryg Hollywood i tego, co działo się między nimi w prywatności. Ta historia nie tylko wywołała szeroki uśmiech na mojej twarzy i stado motylków w żołądku, ale zawierała w sobie jedne z najlepiej opisanych i najgorętszych scen miłosnych, jakie kiedykolwiek czytałam. I pisze to osoba, której nie mogłyby takie sceny mniej obchodzić - co więcej, zazwyczaj przeczytam jedną i kolejne po prostu pomijam, bo za nimi nie przepadam, zwłaszcza gdy zaczynają się powtarzać. Ella Maise wie jednak bardzo dobrze jak pobudzić wyobraźnie czytelnika i wywołać rumieńce na twarzy. Pikanteria w tej książce była poza skalą. A najlepsze w tym wszystkim było to, że autorka umiejętnie połączyła te sceny z powolnym budowaniem napięcia i więzi emocjonalnej bohaterów, przez co ich związek nie opierał się jedynie na napięciu seksualnym, ale naprawdę można było dostrzec ich uczucia i więź.

Zajmowałem się całowaniem kącików jej ust. To tam ukrywała te sekretne uśmiechy (...). Tak samo jak pragnąłem posiąść jej piękne serce, chciałem zabrać dla siebie te uśmiechy. Chciałem być tym, który sprawia, że rozkwitają na jej twarzy.

Jak wspomniałam wyżej, to nie jest oczywiście książka idealna. Nie wiem czy to kwestia tłumaczenia, ale momentami styl pisania był odrobinę infantylny, a za każdym razem kiedy Jason mówił do Olive "maleńka" zwijałam się z zażenowania (to tylko takie moje czepialstwo, bo osobiście tego zdrobnienia nie lubię). Sama fabuła książki też nie powala niczym nowym, ani zaskakującym, ale mimo wszystko, świetnie się bawiłam i myślę, że w przyszłości mogłabym do niej jeszcze wrócić. Szczególnie pokochałam przyjaźń między Olive i Lucy (o której jest druga część!), do tego stopnia, że chyba nazwałabym je moimi ulubionymi książkowymi przyjaciółkami. Podobało mi się to, że chociaż głównym wątkiem był tu romans, autorka zawsze znalazła dla nich czas i miałyśmy szansę poznać je razem trochę bliżej. Ta dwójka była przy sobie na dobre i na złe, co było przeurocze.

O dziwo, okazałeś się najlepszym bólem serca na świecie, Jasonie Thornie.

Tak jak się spodziewałam, ta historia skradła kawałek mojego serca i już się nie mogę doczekać, aż przeczytam "To Hate Adam Connor", czyli historię Lucy i Adama. Bawiłam się rewelacyjnie i nawet pomimo kilku wad, uśmiech nie schodził mi z twarzy. Chętnie jeszcze raz zanurzyłabym się w świecie Hollywood, jeśli miałabym na nowo obserwować drogę Olive i Jasona do zakochania. Może nie jest to wybitna historia, ale poleciłabym ją fanom szybkich romansów bez większych dramatów.


Ella Maise to pochodząca ze Szwecji młoda pisarka, która zdobyła już pokaźne grono wiernych czytelników. Tworzy powieści z gatunku literatury kobiecej i obyczajowej. Z lekkością przemyca do swoich historii poczucie humoru i skłaniające do refleksji wypowiedzi, a także rozmaite emocje. Wśród opublikowanych przez nią pozycji znajdują się między innymi “The Hardest Fall” oraz “Marriage for One”.


Tytuł: Pokochać Jasona
Autor: Ella Maise
Tytuł w oryginale: To Love Jason Thorn
Seria: Love & Hate. Tom 1
Data premiery: 19.10.19r.
Wydawnictwo: Kobiece
Liczba stron: 416
Ocena: 8/10



1 komentarz:

  1. Bardzo romantyczna, seksowna historia. Przyjemna, szybka w czytaniu książka.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia