wtorek, 21 listopada 2023

K. Bromberg - On One Condition




Dwa miesiące spędzone w Cedar Falls, żeby dopilnować budowy luksusowego hotelu Sin International Network, a przy okazji podlizywać się upierdliwemu burmistrzowi, który stawia naszej firmie niedorzeczne warunki? Wiedziałem, że to nie będzie nic przyjemnego. W dodatku z tym malowniczym, turystycznym miasteczkiem w Montanie łączą mnie wspomnienia z młodości. Wspomnienia równie piękne, co bolesne.

Właśnie tutaj przeżyłem pierwszą prawdziwą miłość.
Zakończoną nagłym rozstaniem.
I złamanym sercem.

To było piętnaście lat temu. Dlaczego więc ponowne spotkanie z Asher Wells wywołuje we mnie tak silne uczucia, które nie dają mi spokoju? I dlaczego ona tu została? Zawsze marzyła o tym, żeby uciec stąd i zrobić karierę artystyczną. A przede wszystkim: dlaczego, do cholery, obwinia mnie o to, co się stało tamtej nocy?

Podobno pierwsza miłość zasługuje czasem na drugą szansę. Cóż, ja raczej traktuję tę historię jak niedokończony interes, a wszyscy wiedzą, że w biznesie Ledger Sharpe nigdy nie daje za wygraną. Tym razem nie wyjadę stąd bez Asher.

Najpierw jednak muszę sprawić, żeby przestała mnie nienawidzić...


"On One Condition" to drugi tom serii o braciach Sharpe, w którym tym razem przenosimy się do małego miasteczka Cedar Falls - miejsca, z którym wiąże się duża część przeszłości braci, szczególnie Ledgera. Pierwszy tom tej serii był przyjemny, chociaż nie zapadł mi w pamięci na dłużej, dlatego miałam pewne obawy przed rozpoczęciem tego. Szczególnie, że bracia nie wypadli najlepiej i chociaż zapewne taki był zamiar autorki, ani Ledger, ani Ford, nie zainteresowali mnie za bardzo. Ale potem przeczytałam opis tej części i wiedziałam, że muszę ją przeczytać. A kiedy już zaczęłam ją czytać... to była miłość od pierwszego rozdziału.

Firma braci Sharpe, Sin International Network, radzi sobie niesamowicie, rozszerzając swoje usługi na cały świat. A jednak, gdy prawie już dochodzi do umowy, która pozwoliłaby im wybudować luksusowy ośrodek w małym miasteczku Cedar Falls, jego burmistrz odmawia podpisania ugody. Stawia warunek wymagający obecności jednego z braci w miasteczku przez dwa miesiące i udowodnienia, że zależy im na dobru mieszkańców. I chociaż podlizywanie się burmistrzowi to ostatnie, na co mają ochotę, wiedzą, że nie mogą z takiej umowy zrezygnować i na miejsce zostaje wysłany Ledger. Jedyny problem jest taki, że mężczyzna ma trudną historię związaną z Cedar Falls, o której przypomina sobie już podczas pierwszego dnia pobytu, gdy w pobliskim barze wpada na Asher Wells... swoją byłą i pierwszą miłość, której nie widział piętnaście lat. Dla Asher widok Ledgera to jak bolesny skok w przeszłość, do pierwszych złamanych obietnic i naiwnej dziewczyny, która nie była wystarczająca dla chłopca, którego pokochała całym sercem. Rozmowa z Ledgerem po latach to ostatnie, na co ma ochotę, on jednak nie pozostawia jej w spokoju i żąda rozmowy, dopóki oboje nie wyjaśnią sobie, co tak naprawdę zdarzyło się tamtej pamiętnej nocy. Tylko jak ponownie wpuścić do serca kogoś, kto ma moc zniszczenia go na kawałki?

Lawendowa dziewczyna i księżycowy chłopiec. Dwójka osób z zupełnie różnych światów, których połączyło uczucie tak silne, że nic nie miało go złamać. A jednak tak właśnie się stało, a Asher i Ledger zostali rozdzieleni na piętnaście lat za sprawą jednej nocy, z którą tak naprawdę żadne z nich nie mogło się pogodzić. Za sprawą rozdziałów z przeszłości, które przeplatają się z teraźniejszością, mamy szansę szczegółowo poznać rozwój całej relacji tej dwójki i muszę przyznać, że kompletnie mnie pochłonęli. Jak bardzo różnie u mnie bywa z wątkiem drugiej szansy, tak ta historia chwyta za serce. Szczególnie, że tęsknotę i chemię bohaterów można było wyczuć na kilometr, nawet kiedy było między nimi tak wiele nieporozumień, a nawet urazy, wynikających ze wspomnień pierwszego złamanego serca.

Ta książka nie jest długa, więc tak naprawdę nie musimy czekać zbyt długo, aby poznać powód ich rozstania, ale ten moment, gdy na jaw wychodzą wszystkie sekrety, totalnie mnie zmiażdżył. Nie wiem, czego się spodziewałam, ale z pewnością nie tego - tak mi się zrobiło przykro z powodu Asher i Ledgera, że chciałam ich tylko przytulić. To smutne, że chociaż możemy kogoś całym sercem kochać, planować zbudować życie, czasami dzieją się rzeczy, na które nie mamy niestety wpływu i nie pozostaje nam nic innego, jak się z tym pogodzić. Widzimy to nie tylko w relacji bohaterów, ale nawet w tym, jakimi osobami się stają pomimo innych marzeń z ich młodości.

Ta historia pomogła mi zobaczyć Ledgera z zupełnie innej strony. W poprzednim tomie był zimnym, bezwzględnym biznesmenem, który czasami naprawdę okropnie taktował Callahana - do tego stopnia, że nie pałałam do niego sympatią. W obecności Asher ukazuje się jego kompletnie inna osobowość, którą nauczył się ukrywać pod maską chłodu, sztywności i powagi. Przy Asher stawał się totalnym misiakiem, Nie poddaje się w walce o ukochaną, pomimo bezsilności wynikającej z ich sytuacji pragnie wszystko naprawić i przed nią jedyną odważa się otworzyć swoje serce, nawet jeśli nie jest pewien, czy jest przed nimi jakakolwiek przyszłość. To tak, jakby ta dwójka od zawsze miała odnaleźć drogę powrotną do siebie, nawet pomimo licznych komplikacji.

Natomiast Asher wykazuje się dużą ostrożnością wobec Ledgera i zupełnie mnie to nie zaskakuje. Wiele w swoim życiu musiała poświęcić, aby zapewnić swojej rodzinie opiekę i miłość, jakiej potrzebowali. Szczególnie po wydarzeniach z przeszłości. I chociaż nie zawsze o tym marzyła, poświęca każdą chwilę na opiekę nad farmą jej dziadków, a otwarcie serca na kogokolwiek, tym bardziej Ledgera, wiąże się ze zbyt wielkim ryzykiem. Tym bardziej, że on planuje zostać w mieście jedynie przez dwa miesiące. Nawet jeśli pojawia się między nimi namiętność i pragnienie, tak naprawdę nie pozwala mu przez dłuższy czas dotrzeć do jej serca, które już raz złamał. Chroni je, stawia siebie na pierwszym miejscu i chociaż w głębi duszy jestem romantyczką, bardzo podobała mi się jej determinacja i wytrwałość.

"On One Condition" to była tego typu historia o drugiej szansie w miłości, która jednocześnie chwyta za serce i bezpowrotnie wciąga w zawirowania emocjonalne między bohaterami. Jest krótka, więc szybko się ją czyta, ale nie miałam w żadnym momencie wrażenia, że czegoś zabrakło. Chociaż nie narzekałabym, jeśli mogłabym spędzić chwilę dłużej z Asher i Ledgerem, bo bardzo ich polubiłam. Myślę, że to jedna z lepszych jednotomówek na jeden wieczór, jakie miałam okazję w tym roku przeczytać - ma interesującą fabułę, jest odrobinę pikantna, ale też zawiera tę emocjonalną warstwę, która chwyta za serce. Aż jestem ciekawa trzeciego tomu, mam nadzieję, że również mnie pozytywnie zaskoczy. Bardzo polecam!

K. Bromberg zabłysnęła w świecie literatury dzięki powieści "Namiętność silniejsza niż ból". Książka stała się bardzo szybko bestsellerem w Stanach Zjednoczonych. Po oszałamiającym sukcesie, przetłumaczono ją na wiele innych języków - w tym język polski. Idealne łączy powieści obyczajowe z romantyczną historią, która zawsze przepełniona jest wątkami erotycznymi. Czytelniczki na całym świecie już pokochały tę wybuchową mieszankę.

Bromberg jest jedną z najlepiej sprzedających się autorek wg New York Times. Bycie pisarką łączy z byciem mamą trójki dzieci. Mieszka w w Południowej Kalifornii. Jak sama wyznaje, prywatnie ubóstwia czekoladę, mogłaby pić litrami dietetyczną colę z rumem i godzinami słuchać bardzo głośniej muzyki. Gdy nadchodzi czas wyciszenia, zanurza się w świat literatury. Rodzinne obowiązki udaje jej się połączyć z rozwojem literackim; przyznaje, że jest fanką e-booków.



Tytuł: On One Condition
Autor: K. Bromberg
Seria: S.I.N. Tom 2
Data premiery: 9 sierpnia 2023
Wydawnictwo: Luna
Liczba stron: 360
Ocena: 8.5/10

Współpraca reklamowa z Wydawnictwem Luna: 






Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Dzięki za przeczytanie mojego wpisu! Byłoby mi bardzo miło gdybyś zostawił/a komentarz ze swoją własną opinią :)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia